Hej. Jag åkte så som du planerar men med ARN som avreseflygplats. Allt på samma bokning och det gick bra.Kikar på att boka CPH-MUC-PVG dit och PVG-VIE-CPH hem på en och samma biljett, reslängd 5 dagar (4 dagar på plats). Har läst igenom tråden, men vill bara dubbelkolla så detta är "godkänt", var det något liknande du gjorde @Lagerman ?
Pratas ju även en del om separata biljetter i tråden, men det jag tänkt boka är alltså en T&R från Köpenhamn till Shanghai men där flygen före och efter Shanghai går genom olika länder - Tyskland & Österrike.
Ja denna ska fungera givet att du och medresenärer innehar medborgarskap i något av de 50 länder som finns på listan för godkända för transit permit.Oklart om jag gjort något dumt, men expertisen får gärna säga ya/nay.
Jag har bokat en open jaw award för 3.
ARN-VIE-BKK (22 Nov)
PVG-MUC-VIE-ARN (25 Dec)
Köpt BKK-PVG 22 Dec separat.
Detta är väll godkänt för 144h visum så långt som jag förstått det? Eller?
Ja denna ska fungera givet att du och medresenärer innehar medborgarskap i något av de 50 länder som finns på listan för godkända för transit permit.
Sedan som sagt bra att ha med utskrivet din resplan för utresan från PVG
Jag åkte när det fortfarande var krav på PCR test. Det kontrollerades då flitigt både vid incheck (ARN), vid boarding på China bound flight (MUC) och vid ankomst (PVG). Men som sagt, när jag åkte var fortfarande PCR ett krav.Fint!
Deras verktyg (slarvade bort länken) gav tummen upp. Kul, blir en trevlig avstickare innan hemfärd.