Tonton
Medlem
Är det ok betala räkningar med Betalo inom denna kampanj för att komma upp till 10000 kr?
Ja, det är ju som vilken spend som helst
Är vi säkra på det? Jag tänker på formuleringen nedan som inte har glasklar innebörd, i alla fall inte för mig
I så fall är det något nytt som aldrig applicerats innan. Men i december borde man ju klara 10k utan billhop eller liknande.
Pratade precis med kundtjänst som sa att det gäller Betalo/Billhop. Med andra ord funkar ej transaktioner med dessa två. Hon skulle återkomma om det fanns andra.
Det har ju stor inverkan på hur man kan utnyttja kampanjen. Ping @Tonton
Än en gång, snälla ring inte och fråga kundtjänst. Dom är inte dina kompisar och ser inte till ditt bästa. Vad blir bättre av att fråga kundtjänst, som vi vet inte har systemkunskap om hur det verkligen fungerar?
Är det inte bättre att istället vänta någon timme tills någon här på forumet har testat hur det verkligen ligger till.
Att kundtjänst nu ska återkomma om det finns fler hål dom kan täcka låter ju inte heller särskilt lovande.
Det vore tråkigt för denna person (eller fler) på forumet att testa och senare veta att det inte fungerade i stället för att få information på forumet. Kundtjänsten visste inte, utan fick höra sig för med ansvariga för kampanjen. Har svårt att tro att American Express inte tänkte på Betalo/Billhop innan de lanserade denna kampanj. I detta fall fick vi en bekräftelse på att dessa tjänster inte fungerade, vilket rättar ett inlägg på s. 3 i denna tråd om att det skulle fungera. I övrigt håller jag med angående kundtjänst.
Och hur vet vi att kundtjänst har rätt? Även om amex är duktiga generellt så har de fel till och från också.
Jag kommer inte tro på det förrän det är bevisat. Att prata billhop/Betalo och liknande med dom är bara dumt. Väck inte den björn som sover. Spendera 10k utanför dessa tjänster om man är orolig att de inte ska räknas (vilket det alltid gjort tidigare) så behöver vi inte dra fokus till det.
Håller med, därför är det kanske klokt att inte svara ja på frågor som man inte har bekräftat eller bevisat med den potentiella implikationen att man vilseleder forummedlemmar.
Det har fungerat precis så i typ 5 år. Självklart kan det ha ändrats just nu, men det är det ingen som vet, och det lär vi veta med säkerhet inom några dagar utan att prata med kundtjänst.
Är man osäker så kan man alltid spendera direkt med kortet
En uppdatering från mig.
Skrivelsen om tredjepart har funnits så länge jag har varit inne i det hela. Alltid fungerat med både Billhop/Betalo.
Detta är således ingenting nytt och ingenting som man bör/behöver fråga kundtjänst om.
Jag har testat, och det fungerar.