Senaste nytt

Julbonus 6000 extrapoäng Amex Elite

Tonton

Medlem
Är det ok betala räkningar med Betalo inom denna kampanj för att komma upp till 10000 kr?

Ja, det är ju som vilken spend som helst

Är vi säkra på det? Jag tänker på formuleringen nedan som inte har glasklar innebörd, i alla fall inte för mig

I så fall är det något nytt som aldrig applicerats innan. Men i december borde man ju klara 10k utan billhop eller liknande.

Pratade precis med kundtjänst som sa att det gäller Betalo/Billhop. Med andra ord funkar ej transaktioner med dessa två. Hon skulle återkomma om det fanns andra.

Det har ju stor inverkan på hur man kan utnyttja kampanjen. Ping @Tonton

Än en gång, snälla ring inte och fråga kundtjänst. Dom är inte dina kompisar och ser inte till ditt bästa. Vad blir bättre av att fråga kundtjänst, som vi vet inte har systemkunskap om hur det verkligen fungerar?

Är det inte bättre att istället vänta någon timme tills någon här på forumet har testat hur det verkligen ligger till.

Att kundtjänst nu ska återkomma om det finns fler hål dom kan täcka låter ju inte heller särskilt lovande.

Det vore tråkigt för denna person (eller fler) på forumet att testa och senare veta att det inte fungerade i stället för att få information på forumet. Kundtjänsten visste inte, utan fick höra sig för med ansvariga för kampanjen. Har svårt att tro att American Express inte tänkte på Betalo/Billhop innan de lanserade denna kampanj. I detta fall fick vi en bekräftelse på att dessa tjänster inte fungerade, vilket rättar ett inlägg på s. 3 i denna tråd om att det skulle fungera. I övrigt håller jag med angående kundtjänst.

Och hur vet vi att kundtjänst har rätt? Även om amex är duktiga generellt så har de fel till och från också.

Jag kommer inte tro på det förrän det är bevisat. Att prata billhop/Betalo och liknande med dom är bara dumt. Väck inte den björn som sover. Spendera 10k utanför dessa tjänster om man är orolig att de inte ska räknas (vilket det alltid gjort tidigare) så behöver vi inte dra fokus till det.

Håller med, därför är det kanske klokt att inte svara ja på frågor som man inte har bekräftat eller bevisat med den potentiella implikationen att man vilseleder forummedlemmar.

Det har fungerat precis så i typ 5 år. Självklart kan det ha ändrats just nu, men det är det ingen som vet, och det lär vi veta med säkerhet inom några dagar utan att prata med kundtjänst.
Är man osäker så kan man alltid spendera direkt med kortet

En uppdatering från mig.

Skrivelsen om tredjepart har funnits så länge jag har varit inne i det hela. Alltid fungerat med både Billhop/Betalo.

Detta är således ingenting nytt och ingenting som man bör/behöver fråga kundtjänst om.

Jag har testat, och det fungerar.

A305EE2A-7A3C-44AF-89C1-0B935FA6844B.png
 

Berglund

Medlem
Så har vi ytterligare bevis på just varför man INTE ska fråga kundtjänst! Är det någon som har fel fler gånger än vad de har rätt är det just sagda kundtjänst. Kontakt med sådan personal, som inte kan och inte förstår, bör hållas till ett absolut minimum.
 
Håller med, därför är det kanske klokt att inte svara ja på frågor som man inte har bekräftat eller bevisat med den potentiella implikationen att man vilseleder forummedlemmar.
[mention]kexxcream [/mention]Nu vart det helt plötsligt dina inlägg som är vilseledande ;)

Tack [mention]Tonton [/mention]för att du tog en för laget, även om det bara bevisade vad vi ”alla” redan visste :)
 
Last edited:

hallgren

Medlem
Det har inte behövts tidigare. Men i somras tex så fick man vänta tills kampanjen var slut om men hamnade i den situationen, means övriga fick poängen direkt man gick över gränsen. Detta eftersom någon manuell justering behövdes.

Därmed inte sagt att det fungerar likadant den här gången. Men det finns ju en chans :)

Nu dök de där återbetalningarna upp, återkommer med hur det funkar den här gången.
 

MLG55

Medlem
Pratade med AMEX i torsdags och hon la till mig manuellt för kampanjen. Hon kollade alla mina inställningar och kollade min mailadress. Hon sa att jag skulle få en bekräftelse på mail upp till 48 timmar. Nu har dessa timmar gått och inget mail.
Blir osäker om man är med i kampanjen eller inte. Har ett köp för 4000 som jag ska göra. Känns ju förargligt om inte de pengarna inte räknas med:D
Finns det nåt sätt att kolla om man är reggad, eller behövs ett samtal till kundtjänst igen?
 

MLG55

Medlem
Varför håller du på och ringer kundtjänst om det här? Använd Amex SE appen, chatta direkt med engelsktalande support, då får du det skriftligt med en gång.
Försökte på onsdagen med appen och chatten och de la inte till mig manuellt och skulle skicka ett mail om kampanjen..fick inget mail då heller :rolleyes:
 

Lord

Medlem
Använde appens chat idag, föredömlig service och fick direkt skriftlig bekräftelse på att jag registrerats för kampanjen.
 

JAONHA

Medlem
Ibland har man tur... Större köp den 1:a som inte kunde vänta och hade inga större förhoppningar om att det skulle räknas in i potten då jag inte kunde registrera mig i tisdags utan först i onsdags. Säljaren "lyckades" med att registrera betalning först den 3:e. Tack o bock!
Screenshot_20201205-205306.jpg
 
Toppen