Senaste nytt

Julbonus 6000 extrapoäng Amex Elite

Testade idag igen på chatten i appen för att kontrollera att svenska kundtjänst lagt till mig i kampanjen.
Var lite undersökning fram och tillbaka och mitt kort var naturligrvis inte aktiverat för kampanjen :mad:
Fick till slut en bekräftelse i chatten att kortet nu är aktivt och de önskade lycka till med min spendering och tackade för att jag varit kund ett tag. Väldigt trevligt bemötande även om det nu var en robot som svarade (om det nu var det)

Känns sjukt konstigt att svenska kundtjänst inte hade aktiverat det när hon sa det, fick jättebra bemötande från henne också. Det är ju just i sådana frågor man har kundtjänst till.

Naturligtvis beror det på vilket ärende man har :eek: för jag tror inte NÅGON på BC kunde koppla på mig på denna kampanj som AMEX till slut gjorde o_O

Nej, men det är inte det som är poängen heller.

Du skrev:

Känns sjukt konstigt att svenska kundtjänst inte hade aktiverat det när hon sa det, fick jättebra bemötande från henne också. Det är ju just i sådana frågor man har kundtjänst till.

Vad både jag och @Berglund försöker framföra är - lita aldrig på kundtjänst. De säger fel saker, de gör inte saker de lovar, och de har allt som oftast inte mycket koll, tyvärr.

Vill man garanterat se till att det går rätt till, så ser man till att få det skriftligt - då kan man, oftast, lösa det i efterhand, när någonting har gått fel. På så sätt minimerar man risken att bli besviken över att det inte har blivit som man förväntade sig.

Det är i ren välvilja som vi skriver detta.

Last edited:
Nej, men det är inte det som är poängen heller.

Du skrev:

Vad både jag och @Berglund försöker framföra är - lita aldrig på kundtjänst. De säger fel saker, de gör inte saker de lovar, och de har allt som oftast inte mycket koll, tyvärr.

Vill man garanterat se till att det går rätt till, så ser man till att få det skriftligt - då kan man, oftast, lösa det i efterhand, när någonting har gått fel. På så sätt minimerar man risken att bli besviken över att det inte har blivit som man förväntade sig.

Det är i ren välvilja som vi skriver detta.

Håller med @Tonton och @Berglund och kan inte påpekas för ofta, lita ALDRIG på kundtjänst kräv alltid skriftligt överenskommelse/bekräftelse. Lärt mig den hårda vägen där man trott att muntligt svar gäller, men icke (och detta gäller inte bara AmEx / SAS) detta gäller samtliga butiker/företag/myndigheter.

Det är ju precis det jag försökte få till, att få det skriftligt, för att sen kunna bevisa att jag är med i kampanjen ifall nåt blir fel.
Först testade jag genom chatten och fick inget svar och sen försökte jag prata med kuntjänst då chatten misslyckade för att få till en bekräftele. Sen att kundtjänst inte löste det heller är ju inte speciellt bra!

Båda sätten fungerade först inte tills chatten idag löste det och jag fick mitt bevis. För 6000 poäng vill jag inte bli utan o_O

Sen att bli påhoppad för att man kontaktar kundtjänst och vill ha det skriftligt känns ju sådär kul :(
Varför håller du på och ringer kundtjänst om det här?

No hard feelings, å jag har fått mitt bevis och jag är nöjd:D

Det är ju precis det jag försökte få till, att få det skriftligt, för att sen kunna bevisa att jag är med i kampanjen ifall nåt blir fel.
Först testade jag genom chatten och fick inget svar och sen försökte jag prata med kuntjänst då chatten misslyckade för att få till en bekräftele. Sen att kundtjänst inte löste det heller är ju inte speciellt bra!

Båda sätten fungerade först inte tills chatten idag löste det och jag fick mitt bevis. För 6000 poäng vill jag inte bli utan o_O

Sen att bli påhoppad för att man kontaktar kundtjänst och vill ha det skriftligt känns ju sådär kul :(

No hard feelings, å jag har fått mitt bevis och jag är nöjd:D
I denna tråd har det hänt två ggr nu att folk kontaktat kundtjänst och antingen fått helt fel svar, eller inte fått det som lovats.

Det är en av anledningarna att vi trycker rätt hårt på detta. Kundtjänst har mer fel än rätt när det gäller frågor "utanför manus". Forumet som enhet har 100 gånger mer kunskap än kundtjänst.

Nu verkar det ha lost sig för dig. Just för denna kampanj verkar de ha en chatbot som triggar igång detta och aktiverar en för kampanjen. Bättre att försöka ta det den vägen än att ringa.

Anledningen att vi vill undvika onödiga samtal till kundtjänsten är för att inte dra uppmärksamhet till vissa saker. Tyvärr har det historiskt lett till att vissa "inofficiella" förmåner försvunnit för att några varit lite för frågvisa.

I denna tråd har det hänt två ggr nu att folk kontaktat kundtjänst och antingen fått helt fel svar, eller inte fått det som lovats.

Det är en av anledningarna att vi trycker rätt hårt på detta. Kundtjänst har mer fel än rätt när det gäller frågor "utanför manus". Forumet som enhet har 100 gånger mer kunskap än kundtjänst.

Nu verkar det ha lost sig för dig. Just för denna kampanj verkar de ha en chatbot som triggar igång detta och aktiverar en för kampanjen. Bättre att försöka ta det den vägen än att ringa.

Anledningen att vi vill undvika onödiga samtal till kundtjänsten är för att inte dra uppmärksamhet till vissa saker. Tyvärr har det historiskt lett till att vissa "inofficiella" förmåner försvunnit för att några varit lite för frågvisa.
Jag VET mycket väl, att man inte ska fråga kundtjänst om vissa "hemliga" saker och dra uppmärksamhet till sig. Det har jag lärt mig från er alla under åren då jag läst många trådar om det och är otroligt tacksam för alla tips och trix ni lär ut.

Då denna kampanj inte kan skada er på något vis och gällde alla Elit kort så finns ingen anledning att inte kontakta dem i fråga då inte chatten fungerade. Ni kanske kan slänga 6000 poäng i sjön för att ni inte vill prata med kundtjänst, men det kan tyvärr inte jag, då dessa poäng är otroligt viktiga för mig.

Peace

• Gilla
Reactions: HMJ
Toppen