Senaste nytt

Julbonus 6000 extrapoäng Amex Elite

Än en gång, snälla ring inte och fråga kundtjänst. Dom är inte dina kompisar och ser inte till ditt bästa. Vad blir bättre av att fråga kundtjänst, som vi vet inte har systemkunskap om hur det verkligen fungerar?

Är det inte bättre att istället vänta någon timme tills någon här på forumet har testat hur det verkligen ligger till.

Att kundtjänst nu ska återkomma om det finns fler hål dom kan täcka låter ju inte heller särskilt lovande.

Det vore tråkigt för denna person (eller fler) på forumet att testa och senare veta att det inte fungerade i stället för att få information på forumet. Kundtjänsten visste inte, utan fick höra sig för med ansvariga för kampanjen. Har svårt att tro att American Express inte tänkte på Betalo/Billhop innan de lanserade denna kampanj. I detta fall fick vi en bekräftelse på att dessa tjänster inte fungerade, vilket rättar ett inlägg på s. 3 i denna tråd om att det skulle fungera. I övrigt håller jag med angående kundtjänst.
 
Det vore tråkigt för denna person (eller fler) på forumet att testa och senare veta att det inte fungerade i stället för att få information på forumet. Kundtjänsten visste inte, utan fick höra sig för med ansvariga för kampanjen. Har svårt att tro att American Express inte tänkte på Betalo/Billhop innan de lanserade denna kampanj. I detta fall fick vi en bekräftelse på att dessa tjänster inte fungerade, vilket rättar ett inlägg på s. 3 i denna tråd om att det skulle fungera. I övrigt håller jag med angående kundtjänst.
Och hur vet vi att kundtjänst har rätt? Även om amex är duktiga generellt så har de fel till och från också.

Jag kommer inte tro på det förrän det är bevisat. Att prata billhop/Betalo och liknande med dom är bara dumt. Väck inte den björn som sover. Spendera 10k utanför dessa tjänster om man är orolig att de inte ska räknas (vilket det alltid gjort tidigare) så behöver vi inte dra fokus till det.
 
Och hur vet vi att kundtjänst har rätt? Även om amex är duktiga generellt så har de fel till och från också.

Jag kommer inte tro på det förrän det är bevisat. Att prata billhop/Betalo och liknande med dom är bara dumt. Väck inte den björn som sover. Spendera 10k utanför dessa tjänster om man är orolig att de inte ska räknas (vilket det alltid gjort tidigare) så behöver vi inte dra fokus till det.

Håller med, därför är det kanske klokt att inte svara ja på frågor som man inte har bekräftat eller bevisat med den potentiella implikationen att man vilseleder forummedlemmar.
 
  • Gilla
Reactions: HMJ
Håller med, därför är det kanske klokt att inte svara ja på frågor som man inte har bekräftat eller bevisat med den potentiella implikationen att man vilseleder forummedlemmar.
Det har fungerat precis så i typ 5 år. Självklart kan det ha ändrats just nu, men det är det ingen som vet, och det lär vi veta med säkerhet inom några dagar utan att prata med kundtjänst.
Är man osäker så kan man alltid spendera direkt med kortet
 
Pratade precis med kundtjänst som sa att det gäller Betalo/Billhop. Med andra ord funkar ej transaktioner med dessa två. Hon skulle återkomma om det fanns andra.

Än en gång, snälla ring inte och fråga kundtjänst. Dom är inte dina kompisar och ser inte till ditt bästa. Vad blir bättre av att fråga kundtjänst, som vi vet inte har systemkunskap om hur det verkligen fungerar?

Är det inte bättre att istället vänta någon timme tills någon här på forumet har testat hur det verkligen ligger till.

Att kundtjänst nu ska återkomma om det finns fler hål dom kan täcka låter ju inte heller särskilt lovande.

Det vore tråkigt för denna person (eller fler) på forumet att testa och senare veta att det inte fungerade i stället för att få information på forumet. Kundtjänsten visste inte, utan fick höra sig för med ansvariga för kampanjen. Har svårt att tro att American Express inte tänkte på Betalo/Billhop innan de lanserade denna kampanj. I detta fall fick vi en bekräftelse på att dessa tjänster inte fungerade, vilket rättar ett inlägg på s. 3 i denna tråd om att det skulle fungera. I övrigt håller jag med angående kundtjänst.

Och hur vet vi att kundtjänst har rätt? Även om amex är duktiga generellt så har de fel till och från också.

Jag kommer inte tro på det förrän det är bevisat. Att prata billhop/Betalo och liknande med dom är bara dumt. Väck inte den björn som sover. Spendera 10k utanför dessa tjänster om man är orolig att de inte ska räknas (vilket det alltid gjort tidigare) så behöver vi inte dra fokus till det.

Håller med, därför är det kanske klokt att inte svara ja på frågor som man inte har bekräftat eller bevisat med den potentiella implikationen att man vilseleder forummedlemmar.

Det har fungerat precis så i typ 5 år. Självklart kan det ha ändrats just nu, men det är det ingen som vet, och det lär vi veta med säkerhet inom några dagar utan att prata med kundtjänst.
Är man osäker så kan man alltid spendera direkt med kortet
Förstår inte varför det skulle vara problem att köra via Billhop/Betalo - är det någon här som vet om Amex tjänar mindre pengar på transaktioner hos Billhop/Betalo? Ser inte varför detta skulle vara ett problem? Amex har säkert (gissar) full koll på varför folk använder dessa tjänster - jo - för att tjäna poäng! Hade dom sett det som ett problem så hade det varit spärrat för länge sedan.
 
Här var det visst inlägg.... erkänner har inte läst alla.... kommer de att räkna retroaktivt nu på spenden från 1/12 eller blir det "hårt" från regdatum på kampanj?
 
Yes, nu så!
 

Attachments

  • EEAD64CA-A7B9-413B-88B6-0C0C15681BF5.png
    EEAD64CA-A7B9-413B-88B6-0C0C15681BF5.png
    142,5 KB · Visningar: 325
Förlåt oss, länken till registreringen fungerar nu. Handla för 10 000 kr – få 6 000 Extrapoäng i extra Bonus!

Klickade på länken och mycket riktigt var kortet redan registrerat.
741445ed20b95816605d57fc69dd2a1a.jpg
Jag ringde i eftermiddags och de registrerade det manuellt och när jag nu testade nya länken så fick jag detta:
upload_2020-12-2_19-49-6.png
 
Toppen