Martin Gren
Medlem
Rätt säker på att @David sitter ombord SK1444 på Kastrup nu.
Japp. Jag också
Rätt säker på att @David sitter ombord SK1444 på Kastrup nu.
Lycka till!Japp. Jag också
Vi är fast i London och skulle ha flugit hem till Stockholm med SAS mitt på dagen igår. Vi fick ett sms 3,5h innan avgång att planet blivit inställt. Vi väntade en timme för att få mer info, men inget hände. Vi ringde upp SAS och de bokade om oss till idag då alla plan igår var fulla.
Vi har inte fått någon information eller förklaring från SAS varför planet blev inställt och den enda kommunikation vi haft var när vi ringde till costumer service och de bokade om oss.
Resan är bokad med Amex platinum och SAS kundtjänst sa att de ersätter hotell upp till 100 EUR per person.
1. Hur ska vi gå till väga för att få ersättning av SAS? Som vi har förstått det så borde vi få 600EUR per person utöver hotellnatten.
2. Vilken typ av ersättning kan vi förväntas få av Amex?
Heathrow is continuing to experience severe adverse weather conditions. As a result of the forecast of continued bad weather we have agreed with Heathrow Airport, National Air Traffic Services (NATS) and other airlines to reduce our flight schedule from Heathrow on Monday 11 December.