Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS short haul tråd

Tack för julklappen Sas... Men det borde väl ge lite EU-pengar i alla fall :)
ac2fb7106580a7e634423d7167250cf6.jpg
När skulle du landat med ursprungsflighten?

När skulle du landat med ursprungsflighten?
1745. Fått ersättning (125€) för samma sak en gång tidigare fast jag bara blev 40 min sen. Fick nu ett till sms där de erbjöd ombokning till avgång 1620. Om jag väljer tidigare avgång, påverkar det möjlighet till ersättning?

1745. Fått ersättning (125€) för samma sak en gång tidigare fast jag bara blev 40 min sen. Fick nu ett till sms där de erbjöd ombokning till avgång 1620. Om jag väljer tidigare avgång, påverkar det möjlighet till ersättning?
Jag kan tycka det borde göra det, är man inte försenad borde det vara svårt att hävda rätt till förseningsersättning, men det är möjligt att någon med mer juridiskt kunnande kan hjälpa att tolka.

Jag kan tycka det borde göra det, är man inte försenad borde det vara svårt att hävda rätt till förseningsersättning, men det är möjligt att någon med mer juridiskt kunnande kan hjälpa att tolka.
Nej, ersättningen är för besväret att ens flight blev inställd, så det ska inte påverka. Enda effekten är att man får halverad ersättning eftersom tiderna inte ändrades så mycket.

Sk1423 hade haveri på Lastluckan.
Hade bokat min far till Tokyo men han blev ombokad via Bryssel från Köpenhamn, så istället för att landa 10.40 så landar han 16.15 på eftermiddagen
Har ingen aning varför sk1423 inte kom iväg men detta betyder att våran Onsen upplevelse går är helvete, resan är betald med mitt Amex och jag har bokat boende för 7 pers som skulle med. Vi kommer att missa måltiden och våran chaufför kommer inte vänta, så jag behöver åka Shinkansen med min far till izu, som är en helt onödig kostnad...

SK806 från London försenad med 15 pax och SK4632 från Genève rejält försenad vilket gör att vi på SK886 blir försenade.

Massor med passagerare som ska vidare från Arlanda och följande flighter kommer bli försenade från Arlanda, SK1772, SK1048, SK1427, då man väntar in passagerare från vårat flyg, som inte har boarding complete än.

Har SAS brist på flygplan just nu, speciellt 737-600 ?
Ser att det är förseningar idag på de flesta flighter som trafikeras med 737-600.
Min flight SK2080 ikväll lär bli minst en timme sen pga detta. :(

/ TT

Har SAS brist på flygplan just nu, speciellt 737-600 ?
Ser att det är förseningar idag på de flesta flighter som trafikeras med 737-600.
Min flight SK2080 ikväll lär bli minst en timme sen pga detta. :(

/ TT

Tydligen LN-RRO som står trasig i Dublin och som ställer till det för övriga 737-600 avgångar.
Ser på planespotter att SAS bara har kvar 10 st 737-600 nu. Avvecklingen av 737-600 gick kanske lite för snabbt ?

/ TT

Tydligen LN-RRO som står trasig i Dublin och som ställer till det för övriga 737-600 avgångar.
Ser på planespotter att SAS bara har kvar 10 st 737-600 nu. Avvecklingen av 737-600 gick kanske lite för snabbt ?

/ TT
Har den verkligen haft tekniska problem i Dublin?
Tittar man på avgångar från Dublin tycks det mesta, speciellt under förmiddag och tidig eftermiddag ha förseningar på 3-4 timmar eller vara inställt.
Verkar mera vara väderrelaterat.
Dublin Airport (DUB/EIDW) | Arrivals, Departures & Routes | Flightradar24

Toppen