Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Dagens nagelbitare? :)

SK997 ser ut att bli sen då planerade OY-KBA just nu har dryga 3h kvar av flygningen Tokyo - Bergen (SK984).
Flyger den tom snabbt som attan ner till CPH sen eller finns det någon annan kärra redo på CPH att ta över?

LN-RKP är väl kvar på ARN efter gårdagens/dagens SK946 och verkar vara planerad för SK945.

SK997 ser ut att bli sen då planerade OY-KBA just nu har dryga 3h kvar av flygningen Tokyo - Bergen (SK984).
Flyger den tom snabbt som attan ner till CPH sen eller finns det någon annan kärra redo på CPH att ta över?

LN-RKP är väl kvar på ARN efter gårdagens/dagens SK946 och verkar vara planerad för SK945.
OY-KBD.
Det är ju tisdag, så ingen sen flight till EWR.

Lkp flyger hem mot Köpenhamn nu. HongKong går inte tisdag o onsdag så det klarar sig med tre om inte lagningen är klar.

OY-KBD.
Det är ju tisdag, så ingen sen flight till EWR.
Jag citerar mig själv - och kompletterar:
Tre maskiner kom in från USA vid 13-snåret idag. OY-KBC, OY-KBD och OY-KBI.
Dessa tre får dela på SK943, SK983 och SK997. Vilken maskin som tar vilken trad avgörs nog utifrån hur mycket handpåläggning respektive maskin behöver inför nästa flight.

Hong Kong blev inställd från Stockholm idag, ser ut ha haft boarding så känns väl mer teknik än orkan...någon som vet?

Min dotter sitter i HongKong just nu och blir erbjuden en Business från Hongkong till Oslo på Fredag!! mot betalning.
Va fan har hänt med SAS? Ekonomibiljett idag (som inte blev uppgraderad)

Nån här som är bättre än mig på att hitta en flygstol ut från HongKong så min dotter ör i Oslo senast måndag morgon? Hon har en rätt viktig anställningsintervju på måndag förmiddag...

Last edited:
Min dotter sitter i HongKong just nu och blir erbjuden en Business från Hongkong till Oslo på Fredag!! mot betalning.
Va fan har hänt med SAS? Ekonomibiljett idag (som inte blev uppgraderad)

Nån här som är bättre än mig på att hitta en flygstol ut från HongKong så min dotter ör i Oslo senast måndag morgon? Hon har en rätt viktig anställningsintervju på måndag förmiddag...
Starta gärna en separat tråd med dina önskemål som hoppas jag någon kan hjälpa till att lösa detta.
Jag antar att hon senast måste åka natten mellan lördag/söndag för att hinna, men är nog bättre att åka så fort som möjligt där ifrån för att fler alternativ och inte riskera inställda avgångar som det kan komma att bli pga tyfonen.

Toppen