Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Jaja, där finns det ju potential i alla fall i motsats till Arlanda där det inte lär hända något. - Hej Polisens gränskontroll. Det är 2000-talet nu "host* Automatiska gränskontroller *host*
Ja, danskarna har kommit på att man kan sätta upp "automatiska" gränskontroller så att man kan hålla kvar folk i båset i evigheter utan att riskera att personen ifråga börjar ifrågasätta vad de pysslar med. Var så lagom nöjd när jag fick stå där i nästan 5 minuter utan att någonting verkade hända.

LN-RKS verkar fortfarande stå på backen på Newark om man ska tro fr24.com men tack vare LN-RKP verkar det inte vara alltför stora förseningar i longhaul-nätet.

Känns dock som om skadan på LN-RKS var ganska allvarlig. Finns det mer information någonstans?

Känns dock som om skadan på LN-RKS var ganska allvarlig. Finns det mer information någonstans?
Det var rätt stort pådrag kring höger vinge med polis och grejer. Noterade dock ingen skada, men när vi hade utsikt över planet så visste vi ju inte vad vi skulle titta efter heller. Som jag förstod på crew som kom över till SK910 så var skadorna rätt omfattande.

LN-RKS verkar fortfarande stå på backen på Newark om man ska tro fr24.com men tack vare LN-RKP verkar det inte vara alltför stora förseningar i longhaul-nätet.

Någon info på var RKP sätts in? Från ARN eller CPH?

Frågade en jag känner som jobbar på SAS om hon hade hört något om status på RKS, då frågade hon vad RKS är, så det lär inte vara huvudnyheten på SAS intranät eller i fikarummet..

Frågade en jag känner som jobbar på SAS om hon hade hört något om status på RKS, då frågade hon vad RKS är, så det lär inte vara huvudnyheten på SAS intranät eller i fikarummet..
Föga förvånande. Om du skulle jobba på ett företag av SAS storlek, tror du själv du skulle ha koll på alla flyplansindivider? Skulle tro att det bara är de som direkt jobbar med sådant samt riktiga nördar som har någon någon som helst koll på detta.

Föga förvånande. Om du skulle jobba på ett företag av SAS storlek, tror du själv du skulle ha koll på alla flyplansindivider? Skulle tro att det bara är de som direkt jobbar med sådant samt riktiga nördar som har någon någon som helst koll på detta.

Skrev mitt inlägg lite med glimten i ögat just för att vi här är lite nördiga, och ganska ofta vet mer om SAS och deras plan än vad de anställda gör..

Sen skulle man ju kunna tycka att ett företag av SAS storlek kanske borde lägga ut lite information på sitt Intranät om vad som har hänt och varför en av deras enskilt dyraste investeringar senaste åren står kvar i USA sen den 3/9, men det kanske bara är jag som tycker så?..

Sen skulle man ju kunna tycka att ett företag av SAS storlek kanske borde lägga ut lite information på sitt Intranät om vad som har hänt och varför en av deras enskilt dyraste investeringar senaste åren står kvar i USA sen den 3/9, men det kanske bara är jag som tycker så?..

Jag kan inte annat än hålla med. Men det rör absolut inte bara SAS. Själv fick jag upp ögonen för "The BA Source" (The BA Source – British Airways News and Information efter att en anställd hos BA använde siten för att kolla vad som gällde för ett visst plan som skulle ta oss till USA. Visst var han lite nördig men han beklagade sig hur svårt det var för personal att få reda på vad som gällde. ;)

Skrev mitt inlägg lite med glimten i ögat just för att vi här är lite nördiga, och ganska ofta vet mer om SAS och deras plan än vad de anställda gör..

Generellt tycks många i flygbolagsindustrin ej ha djuplodande koll på sitt eget bolag. Många har udda skifttider och har ej energi att kolla nåt, utöver det som specifikt gäller deras arbetsuppgifter. Dessutom är nog flygbolagen så bantade idag att de Infoavdelningar som under tidigare decennier fanns, numera knappt sänder ut nåt av värde, alt många i Branschen (vare sig "Fotfolk eller Informatörer") har djupare flygkunskaper. Flygplansindivider/Registrering, antal motorer, propeller eller jet är okänt för de flesta - Flygplan som flygplan...

Toppen