Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Att LN-RKF var planerad för SK901/902 tror jag inte så mycket på - eftersom den kom in från Peking strax efter 18 idag. Och mycket riktigt har den återvänt till Peking nu ikväll, som SK995.
Möjligen planerade man efter scenariot att LN-RKF skulle ta 901 - med en försening, och så kanske man kunde få liv i OY-KBI eller LN-RKG till 21 - för att flyga 995. Nu blev det inte så.
Det är alltså OY-KBI och LN-RKG som inte flyger ikväll - liksom reserven LN-RKP. Troligen teknik/service på alla.

SK909 CPH-EWR bytte precis gate och plan innan boarding börjar. Vid den nya gaten står en annan A330 så slipper förhoppningsvis LN-RKP

20 Sep 2018 Copenhagen (CPH) New York (EWR) A333 (LN-RKN)

LN-RKP är mitt ute i atlanten, påväg hem från Chicago, så det blir nog svårt :)
RKP är väll även en A340 om jag inte har fel?
Flight Tracker | Flightradar24 | Track Planes In Real-Time
Precis, det står en A330 så vi slipper RKP.

Egentligen hade det inte gjort så mycket om det hade blivit RKP. Har åkt den 2-3ggr och på en dagflygning med sällskap är det lättare i den att konversera med varandra

SK901 Copenhagen-Newark är inställd idag 22/9. Pilot som blev ”hastigt sjuk” 2-2,5 timmar innan avgång enligt SAS. Ombokningarna var minst sagt kaotiska, men de allra flesta verkar i alla fall komma iväg under morgondagen.

LN-RKO blev stående i Boston i måndags. Tog två dygn innan den gick tillbaka till CPH på onsdag eftermiddag igen, någon som vet varför?

Har jag räknat rätt så ställde man alltså fem avgångar med tre maskiner i måndags:
BOS-CPH
ARN-ORD-ARN
CPH-EWR-CPH

Enligt personalen i CPH hade beredskapspersonalen också sjukskrivit sig i sista sekund. Det var enligt uppgift ovanligt många förkylda piloter. Man menade att man också hade ringt runt för att få in någon men ingen var intresserad av att jobba en lördag.

För vår del slutade det med en rejäl omväg och mer än ett dygns försening till Newark.

Toppen