Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Lite återrapportering. Det blir A333 och inget annat. Jag kunde checka in igår och fick platsen 2E istf 2D som jag tog när jag köpte biljetten. Verkar dock som att flighten blir smockfull.

Jaha, när SAS flyger på tid och utan problem så blir istället min anslutning (UA973) sen. :( Det är ju lite typiskt.

Hoppas du kom iväg ändå (ser ut som den blev 2,5 timmar sen från ORD), även om UA verkligen är experter på förseningar och hälsa San Francisco! :D

Jodå, vi kom iväg till slut. Det tog en bra stund för dem att få dit planet vi skulle flyga med. När vi väl bordat och de stängde dörren kände vi dock hur hela planet började kränga. Strax därpå börjar piloten prata i högtalarna och förklarar att den storm som varit på väg nu nått ORD och att rampen har stängt. Detta innebar då att vi inte kunde få det sista bagaget lastat och att vi inte kunde få pushback.

Vi blev stående vid gate 1:30 innan vi äntligen kom iväg. Och när vi väl fick komma upp i luften så var vi tvungna att flyga runt delar av ovädret, så vi kom till SFO bra sent. Tror jag fick mitt bagage runt 21:20 och vi skulle ha landat lite efter 17 OJMR.

Till råga på allt så hade jag blivit lurad av hyrbilsfirman. Jag hade bokat en "Dodge charger eller liknande" via ebilhyra.se, som verkar höra ihop med priceline eller något sådant. Det visade sig att det var Dollar som stod för uthyrningen. När jag väl kommer fram till deras disk, så får jag veta att de inte har någon sådan bil utan det jag bokat är en vanlig full size!

Det enda "roligare" alternativ de kan ge mig, är en cab för $150 till. Det tyckte jag inte det var värt så jag tog en Nissan av något slag och gick därifrån lite lätt sur. Ska ta och kontakta ebilhyra.se när jag kommer hem och klaga.

Agehall, undrar om vi bytte plan med varandra då? Kom med UA537 från SFO för att byta till SK946. Vi hann boarda klart men fick inte heller åka iväg. Tog kanske en knapp timme innan det bar iväg, inkl en lång omväg för att komma till en startbana riktad bort från ovädret. Hade samma problem som du med att välja säte (fick min uppgradering via optiontown), men hamnade till slut på 1E.
För övrigt spännande att få känna på så pass stark turbulens - medan man stod stilla på marken. :)

E

Kör med EBG-rabatten hos Avis istället (K114500), den tycker jag ger en rätt schysst rabatt där alla tillägg ingår. Låter inte kul att behöva bråka med hyrbilsfirman efter 24 timmar i luften... :D

Till råga på allt så hade jag blivit lurad av hyrbilsfirman. Jag hade bokat en "Dodge charger eller liknande" via ebilhyra.se, som verkar höra ihop med priceline eller något sådant. Det visade sig att det var Dollar som stod för uthyrningen. När jag väl kommer fram till deras disk, så får jag veta att de inte har någon sådan bil utan det jag bokat är en vanlig full size!

Det enda "roligare" alternativ de kan ge mig, är en cab för $150 till. Det tyckte jag inte det var värt så jag tog en Nissan av något slag och gick därifrån lite lätt sur. Ska ta och kontakta ebilhyra.se när jag kommer hem och klaga.

Tror det var dollar som lurade dig mer än bolaget du hyrde via. Dollar har "Minivan" (Dodge Caravan (or similar)) på SFO enligt deras hemsida med. Men de hade väl ingen kvar. De försökte med oss där att uppgradera till en större bil när vi var på SFO för några år sen. Det slutade med att vi fick en Chevrolet Suburban fast vi beställt en Ford Escape (or similar).

Vi har hyrt en Dodge caravan detta året från dollar på SFO den 25/9 när vi kommer dig.

Vad står det för kod på bilen på din voucher från de du bokade via?

EDIT: Nu läste jag nog fel vad du bokat. bilen du har bokat har de inte enligt sin egen hemsida så det kanske är bolaget du har bokat via som lurat dig iaf. Fast om jag förstår rätt så anser de flesta hyrbilsfimor att det är en full size car och således bör man få en Ford Taurus (or similar) hos dollar. Vad var det för bil du fick?

Last edited:
Agehall, undrar om vi bytte plan med varandra då? Kom med UA537 från SFO för att byta till SK946. Vi hann boarda klart men fick inte heller åka iväg. Tog kanske en knapp timme innan det bar iväg, inkl en lång omväg för att komma till en startbana riktad bort från ovädret. Hade samma problem som du med att välja säte (fick min uppgradering via optiontown), men hamnade till slut på 1E.
För övrigt spännande att få känna på så pass stark turbulens - medan man stod stilla på marken. :)

E

Japp, då bytte vi med varandra. Jag hade 2E, så du fick sätet framför mig då. Jag hörde på kanal 9 när ni fick taxa iväg och fick clearance för take-off. VI blev kvar en bra stund efter det...

Vad står det för kod på bilen på din voucher från de du bokade via?

EDIT: Nu läste jag nog fel vad du bokat. bilen du har bokat har de inte enligt sin egen hemsida så det kanske är bolaget du har bokat via som lurat dig iaf. Fast om jag förstår rätt så anser de flesta hyrbilsfimor att det är en full size car och således bör man få en Ford Taurus (or similar) hos dollar. Vad var det för bil du fick?

Det stod "FCAR", så jag borde ha misstänkt något, men jag såg ju koden först efter att jag genomfört köpet och då var det ju lite sent att ändra sig. Jag blev dock erbjuden en full-size bil, så den delen var det väl inga fel på, men jag behövde inte en stor bil - jag ville ha en rolig bil...

Toppen