Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Jag ska med SK945 på lördag och jag loggade just in för att kolla vilka platser jag valde på de olika sträckorna som ska avverkas. Till min förvåning upptäckte jag att samtliga platsbokningar var borta ur bokningen.

Dessutom kan jag inte välja plats på lördag. Jag får inte heller upp någon seatmap på expertflyer och alla klasser är nollade. Ska jag vara orolig?

Har för mig att SAS blockar all ASR upp till 72 timmar före avgång på långdistans. Du kan nämligen inte se någon sittplatserna på någon SAS-långdistansflygning förrän måndagens flygningar (när jag tittar nu klockan 22). Men det borde ju inte innebära att dina nuvarande sittplatser ska vara borttagna om du inte blivit uppgraderad :) Men om du redan reser i C så vet jag inte vad det skulle innebära - cockpit..?

Tror inte SAS blockar ASR innan OLCI börjar, iaf inte för EBG i C. Och när OLCI börjar så kan ju alla välja plats. Får väl hänga på låset imorgon. Hoppas bara att flighten går som den ska.

Från SAS Salesinfo

Seating within 36 hours before departure

When the Passenger Name List (PNL) is sent to the check-in system, it is no longer possible with Advanced Seat Reservation (ASR).
The PNL is sent 36 hours before departure and 72 hours for US flights.
Passengers are advised to use off airport check-in facilities, such as check-in via the SAS web page.
The web check-in opens 22 hours before departure.

Så, jo, du verkar nog ha drabbats av detta. Men uppenbarligen är det bara USA-flighterna det gäller.

Från SAS Salesinfo

Så, jo, du verkar nog ha drabbats av detta. Men uppenbarligen är det bara USA-flighterna det gäller.

Hmm, dsm. Jag får väl ta och gnälla på dem för att de sabbat min ursprungliga placering då. För jag är helt säker på att jag valde en plats när jag bokade. (Vem gör inte det, om man får!?)

Shanghai inställd igen...

IMG_4137.jpg

Toppen