Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

...men alltså menar Ni seriöst att om jag betalt för en Economy Extra/Premium Economy på SAS och jag blir ombokad till LH så är det helt naturligt att det blir economy - utan ersättning, kompensation eller valmöjligheter?

Jag har blivit ombokad till Lufthansa Economy från SAS Economy Extra (DXB-CPH) för några år sedan pga. inställt SAS-flyg. Fick Invol Downgrade-vouchers i efterhand från SAS Customer Relations. SEK 5000 tror jag värdet på vouchers var per person.

Jag ska med SK945 på lördag och jag loggade just in för att kolla vilka platser jag valde på de olika sträckorna som ska avverkas. Till min förvåning upptäckte jag att samtliga platsbokningar var borta ur bokningen.

Dessutom kan jag inte välja plats på lördag. Jag får inte heller upp någon seatmap på expertflyer och alla klasser är nollade. Ska jag vara orolig?

Vad får man som plåster på såret ifall flyget är försenat med 4 timmar? Ynkla 75DKK/NOK för mat? Dessutom brukar ju man vara redan i Clean zone där knappast någon lounge finns.

Pratade just med SAS. De hade ingen särskild info om 945 och kunde inte välja plats åt mig heller, så något konstigt är det med flighten, men den är fortfarande planerad att ske som normalt enligt SAS.

Vad får man som plåster på såret ifall flyget är försenat med 4 timmar? Ynkla 75DKK/NOK för mat? Dessutom brukar ju man vara redan i Clean zone där knappast någon lounge finns.

Long-haul? För att använda 261/04 ska förseningen vara minst fyra timmar för resor över 3500km. Då är det "måltider och förfriskningar i skälig proportion till väntetiden".

Men är man så lyckligt lottad att man har tillgång till en lounge kan det väl vara värt besväret att traska fram och tillbaka i säkerhetskontrollen om det krävs.

Det som är hemskt är att man får ingen kompensation om flygbolaget lyckas att omboka passageraren till samma kabinklass hos annat flygbolag och kommer till målet inom rimlig tid(inom 4 timmar från original ankomsttid?).

Jag skulle bli riktig arg om jag hade bokat Singapore Airlines First class mellan Frankfurt och New York och sedan blir ombokad till United First. :eek:

Pratade just med SAS. De hade ingen särskild info om 945 och kunde inte välja plats åt mig heller, så något konstigt är det med flighten, men den är fortfarande planerad att ske som normalt enligt SAS.
"Ske som normalt"? Dvs inställd? ;)

Det som är hemskt är att man får ingen kompensation om flygbolaget lyckas att omboka passageraren till samma kabinklass hos annat flygbolag och kommer till målet inom rimlig tid(inom 4 timmar från original ankomsttid?).

Jag skulle bli riktig arg om jag hade bokat Singapore Airlines First class mellan Frankfurt och New York och sedan blir ombokad till United First. :eek:
Kan man inte hävda att suite class inte är första klass? det är ju det som SQ hävdar i sin marknadsföring.
A class beyond first.

Toppen