Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Japp, då bytte vi med varandra. Jag hade 2E, så du fick sätet framför mig då. Jag hörde på kanal 9 när ni fick taxa iväg och fick clearance för take-off. VI blev kvar en bra stund efter det...
Channel 9 på UA är klart ballt. Synd att inte fler flygbolag kör det för oss flygnördar.

Återrapportering:

Jag rapporterade mitt klagomål och anspråk enligt EC 261/2004 till SAS i förra veckan. Igår fick jag svar från kundtjänst där man erbjöd sig stå för ev extrakostnader mot kvitton. Jag svarade genast med ett ganska syrligt mail och ifrågasatte varför man valde att inte följa gällande EU-lagstiftning samt hänvisade till fastslagen praxis.

Någon timme senare fick jag ett svar från SAS där man erbjöd kompensation helt i enlighet med 261/2004, så jag måste säga att de trots allt skötte det ganska bra i slutändan.

Nu verkar det så vara dags igen :(

SK910 ställdes in den 17AUG och i helgen har rotationen CPH-PEK-CPH ställts in. Någon som vet vad som hände med planet på Newark?

Jag tror inget hände planet på Newark. SK 903 ARN-EWR(A330-300) blev 17 Aug inställd på Arlanda pga ett större oljeläckage på vänstra Rolce Royce motorn. Sannolikt skulle maskinen ha flugit ARN-EWR-CPH.

Aha, så det skedde redan här i Stockholm. Låter inget vidare med ett större oljeläckage. Var det inte det som var anledningen till några av cancelleringarna tidigare i somras också?

Stackars SAS, forseningarna fortsatter med det sa annars puntliga bolaget.

Sitter for stunden i SAS Business lounge i ORD for min resa till CPH. Foga forvanande nar jag sag att SAS A330 till ARN parkerad precis utanfor. Den blev forsenad med 3,5 timmar. Fragade loungevardinnan om orsaken. Tydligen hade ett fordon kort pa planet bakifran vilket kravde att man skulle undersoka planet. Paxen hade boardat och skulle taxa ut, sedan fick paxen kliva av och vanta flera timmar for att sedan boarda igen. Stackare. Kanske nagon har pa BC.se som var ombord pa det flyget??

Stackars SAS, forseningarna fortsatter med det sa annars puntliga bolaget.

Sitter for stunden i SAS Business lounge i ORD for min resa till CPH. Foga forvanande nar jag sag att SAS A330 till ARN parkerad precis utanfor. Den blev forsenad med 3,5 timmar. Fragade loungevardinnan om orsaken. Tydligen hade ett fordon kort pa planet bakifran vilket kravde att man skulle undersoka planet. Paxen hade boardat och skulle taxa ut, sedan fick paxen kliva av och vanta flera timmar for att sedan boarda igen. Stackare. Kanske nagon har pa BC.se som var ombord pa det flyget??

En bekant var ombord och tydligen var det bagagebilen som kört in i planet, snacka om otur.

Toppen