Stefan Sandström
Medlem
Stackars SAS, forseningarna fortsatter med det sa annars puntliga bolaget.
Sitter for stunden i SAS Business lounge i ORD for min resa till CPH. Foga forvanande nar jag sag att SAS A330 till ARN parkerad precis utanfor. Den blev forsenad med 3,5 timmar. Fragade loungevardinnan om orsaken. Tydligen hade ett fordon kort pa planet bakifran vilket kravde att man skulle undersoka planet. Paxen hade boardat och skulle taxa ut, sedan fick paxen kliva av och vanta flera timmar for att sedan boarda igen. Stackare. Kanske nagon har pa BC.se som var ombord pa det flyget??
När man läser detta så kan jag inte mer än göra facepalm. Jag har jobbat som pilot i många år och aldrig varit så "rädd" som de gånger jag varit på Svenska flygplatser. Eftersom jag körde 747 så var det dock inte helt ofta jag var i sverige.
MEN, konstant sträckte mark personalen på gränserna, planen taxar för fort, beacons är av och folk står och fipplar allt för nära en snurrade motor. För att inte nämde Landing lights, taxi lights "problemet" (kanske insider grej för piloter...men men)
Även eftersom som jag åkte MYCKET som PAX mellan ARN-UME så stog man och såg hur markpersonalen gjorde övertramp konstant.
Var stationerad på bla AMS, LHR och JFK. Har aldrig sett så många överträdelser som på Arlanda.