Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Been there. Inte kul när man inte vet att de öppnar check-in först kl. 14:00.
Utan boarding pass och även med business biljett står man som en idiot framför stängd counter.
Tack, SAS!

Absolut frustrerande. De borde fundera över val av handling agent på outstations longhaul. 3 timmar före avgång är inte mycket tid när det är bagage, familjer etc. inblandat.

Jag visste det bägge gånger, första gången trodde jag att online-BP skulle fungera hos TSA [uppenbarligen inte!] och idag trodde jag i min enfald att jag skulle kunna ladda ned ett BP liksom jag gjorde för två veckor sedan - men nejdå! Hade specifikt av denna anledningen bokat en omväg för att landa airside på IAD och slippa vänta i betongbunkern till incheckningsområde! Hade jag vetat om detta hade jag åkt till DCA och tagit ett lunchmöte med en kund istället för att sitta 3h extra på flygplan runt halva USA och 90 minuter i ett incheckningsområde... :mad:

Också nyfiken på vad som fick SK925 att bli sen idag..... Sitter i SEN Loungen på IAD och fördriver tiden i väntan på ett två timmar sent SK926 som bjuder på den gamla businesskabinen i A340-utförande...:(

Missade detta svar då det var dags för boarding. Vi får ta en raincheck helt enkelt! :)
Ja tydligen!

Jag satt och slumrade bak i Plus på rad 14... Bra sedan att det blev lite förseningar, så förhoppningsvis €300 att vänta. Hur gick det för dig med anslutningar? (eller skulle du till CPH)

LN-RKF är nu sen från CPH (SK925). Någon som vet vad som var fel?
Jag ska med på returen senare idag... [Som just nu visar en lagom irriterande försening på drygt 2 timmar]. Om skiten ska bli sen kan den gärna vara 4 timmar sen så att man får EU-ersättning!

Det som hände var väl att LN-RKN som skulle ha utfört SK925 i går måndag var, av någon anledning, oförmögen att göra detta och då fick LN-RKF hoppa in som ersättare, men höll som bäst på att avsluta en ToR Chicago. Landade CPH strax före 13.00 och kom iväg mot Washington c:a 14.45.

Ja tydligen!

Jag satt och slumrade bak i Plus på rad 14... Bra sedan att det blev lite förseningar, så förhoppningsvis €300 att vänta. Hur gick det för dig med anslutningar? (eller skulle du till CPH)
Vi kom med anslutningen till ARN som gick 09.00 (fick springa). Bagaget kom dock inte med... Fick det utkört nu ikväll istället. Gamla businesskabinen sög. Min stol var paj och IFEn fungerade inte. Har skrivit ett litet mail till SAS om det.. :)

Vi kom med anslutningen till ARN som gick 09.00 (fick springa). Bagaget kom dock inte med... Fick det utkört nu ikväll istället. Gamla businesskabinen sög. Min stol var paj och IFEn fungerade inte. Har skrivit ett litet mail till SAS om det.. :)
Jag såg redan när vi landade att jag hade nytt BP i appen för 11.45, så sprang inte benen av mig för att hinna 09.00 flighten även om det kanske hade varit möjligt.

Det låter mindre roande... Jag reagerade mest på att IFE:n utbud var så kasst att jag hade sett allt som var värt att se. Sedan somnade jag!

Gårdagens flygning var inom tidtabell - dock avgick dagens flight c:a tre timmar sent (samma plan som igår fick återvända till SFO, anledning okänd) men förseningen vid ankomst tycka ligga på c:a 2 timmar.

Toppen