Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Var inne och kollade, en hel del förseningar på SAS USA-trafik idag. Intressant att det inte står något i appen, där står min SK936 flight som departured, när den skall gå ikväll och är tre timmar försenad...

Det verkar vara någon 330 som har problem. Washington idag gick med 340, så det har väl blivit nån följdeffekt även till SFO. Men avgången borde väl inte bli tre timmar sen om planet kommer in två timmar sent? Om inte slottider ställer till det förstås....

Edit: sas.se anger avgångstid till 19.45. Så det tycks röra sig om en timme och en kvart

Last edited:
Det verkar vara någon 330 som har problem. Washington idag gick med 340, så det har väl blivit nån följdeffekt även till SFO. Men avgången borde väl inte bli tre timmar sen om planet kommer in två timmar sent? Om inte slottider ställer till det förstås....

Edit: sas.se anger avgångstid till 19.45. Så det tycks röra sig om en timme och en kvart
Ok, tre timmar sent från Köpenhamn, men finns ju lite luft på marken här tror jag. Står i vanliga fall i fyra timmar.

Kollar jag på flightradar och på Kastrups hemsida så står SK983 CPH - NRT som 1,5 timmar försenad, medan SAS app säger on time. Jag tar gärna 1,5 timmar extra hemma men kan jag göra det innan SAS säger att den är sen?

Kollar jag på flightradar och på Kastrups hemsida så står SK983 CPH - NRT som 1,5 timmar försenad, medan SAS app säger on time. Jag tar gärna 1,5 timmar extra hemma men kan jag göra det innan SAS säger att den är sen?

Min rekommendation är nog att alltid presentera sig själv på flygplaten enligt ursprungligt schema om inte flygbolaget uttryckligen sagt att man kan vänta.

Verkar va lite kaos på många av långflygningarna från Kastrup idag, delvis pga Tokyo förseningen men verkar vara mer än så. LN-RKM är på väg ner som SK9135 i södra Italien, undrar varför?

Toppen