Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Vad händer med SAS avgångar ser nu att Chicago flighten från Arn är planerad till 1635 ist för 1015 som den brukar !?

Newark var i tid idag men inte Chicago flyget !

Sen i går 11/9 avgår flyget till ORD från ARN 16.35. Detta är känt sedan planerna för Hongkonglinjen presenterades i vintras.
Också ankomsten från ORD är ändrad. Skall numera vara 12.30. Dagens flight landade 12.25 - med andra ord fem minuter före tidtabell.

SK983 idag till Tokyo Narita är ca 2 h sen - tydligen tekniskt fel på ordinarie kärra så de inväntar inkommande flyg från NRT - som får vända snabbt - kan innebära förseningar för andra longhaul från CPH i kväll

Kärran som ska gå till NRT idag är egentligen den som skulle gå som SK909. Den hade tekniska problem så dom bytte in kärran som skulle gå som SK983 till 909 och sköt på så sätt fram problemet lite. Det var KBD som skulle till EWR men blev bytt till KBI.

LN-RKF har flugit ner från Stockholm (inga flygningar till Hong Kong tisdag - onsdag) för att ta 997 till Shanghai. Normalt sett är det inkommande från Tokyo som flyger till Shanghai, men den fick alltså återvända till Tokyo.
Bara 90 minuter sen mot Pudong.

SAS har en riktigt dålig dag på CPH med sina longhaul idag...

SK935 (LN-RKS) kom iväg tre timmar efter ordinarie avgångstid.

SK997 (OY-KBC) med avgångstid 18:40 har ny preliminär avgångstid 21:00

SK995 (LN-RKN) med avgångstid 21:00 har ny preliminär avgångstid 22:30

Allt beroende på tekniskt strul... Anmärkningsvärt är väl att RKS redan börjat strula.

Jag är lyckligt ovetande idag då jag faktiskt är ledig. En halvtimmes försening är inom "felmarginalen" och inget att ens höja ögonbrynen åt.

Det har varit en del strul under veckan som gått, men jag har inte ens orkat nämna det...

Jag är lyckligt ovetande idag då jag faktiskt är ledig. En halvtimmes försening är inom "felmarginalen" och inget att ens höja ögonbrynen åt.

Det har varit en del strul under veckan som gått, men jag har inte ens orkat nämna det...
Jag tyckte att du varit ovanligt tyst, så tänkte att de hade flyt nu - men ledighet förklarar saken ;)

Toppen