Dr. Miles
Expert
Det ståt att fel på flygplanet på Amadeus men exakt vilket fel vet jag inte.995 inställd igår, någon som vet varför?
Kod:
DELAY AIRCRAFT DEFECTS
Det ståt att fel på flygplanet på Amadeus men exakt vilket fel vet jag inte.995 inställd igår, någon som vet varför?
DELAY AIRCRAFT DEFECTS
Det säger ju iofs lika mycket som en väderprognos för nästa sommar.Det ståt att fel på flygplanet på Amadeus men exakt vilket fel vet jag inte.
Kod:DELAY AIRCRAFT DEFECTS
SK926 landade nu 1 timme sent pga åskväder när det skulle starta från D.CI samband med introduktionen av Hong Kong har SAS skyfflat runt lite i flygplansflottan och därmed skapat lite följdförseningar här och var. Har kollat runt lite på flightradar.
SK903/904 var in onsdags urpsrungligen planerad att flyga med LN-RKH men var inställd i onsdags. Den maskinen användes i stället för SK907/908 medan man lät LN-RKO stå på backen. Troligen för att göra den fin inför premiärflygningen till Hong Kong.
OY-KBM har i stort sett oavbrutet beflugit SK925/926 den senaste tiden och gjort det klanderfritt. Igår flög den till Newark som SK909 och till Stockholm som SK904 - dock med ett oplanerat (?) stopp på Island på hemvägen. Någon som vet varför?
SK925/926 däremot fick en A333 och således prova på nya kabinen.
SK945/946 däremot fick en A343 (LN-RKF) som flögs upp från CPH till ARN igår. Försenad idag men det kan nog beror på väder eller annat.
Antar dessutom att första A343an skall ner till Zurich för lite "R&R" snart.
Så vi kommer nog se en viss rotation på planen ett tag och därmed lite chanstagning om man får nya eller gamla kabinen.
Enligt uppgift på Arlanda så var det sjukdomsfall som var orsaken.Stockholm som SK904 - dock med ett oplanerat (?) stopp på Island på hemvägen. Någon som vet varför?.
I samband med introduktionen av Hong Kong har SAS skyfflat runt lite i flygplansflottan och därmed skapat lite följdförseningar här och var. Har kollat runt lite på flightradar.
SK903/904 var in onsdags urpsrungligen planerad att flyga med LN-RKH men var inställd i onsdags. Den maskinen användes i stället för SK907/908 medan man lät LN-RKO stå på backen. Troligen för att göra den fin inför premiärflygningen till Hong Kong.
OY-KBM har i stort sett oavbrutet beflugit SK925/926 den senaste tiden och gjort det klanderfritt. Igår flög den till Newark som SK909 och till Stockholm som SK904 - dock med ett oplanerat (?) stopp på Island på hemvägen. Någon som vet varför?
SK925/926 däremot fick en A333 och således prova på nya kabinen.
SK945/946 däremot fick en A343 (LN-RKF) som flögs upp från CPH till ARN igår. Försenad idag men det kan nog beror på väder eller annat.
Antar dessutom att första A343an skall ner till Zurich för lite "R&R" snart.
Så vi kommer nog se en viss rotation på planen ett tag och därmed lite chanstagning om man får nya eller gamla kabinen.
Den ska väl slingas med HKG nu, därav förändringen?Vad händer med SAS avgångar ser nu att Chicago flighten från Arn är planerad till 1635 ist för 1015 som den brukar !?
Newark var i tid idag men inte Chicago flyget !
Ja och det blir en förändring igen när vi går in i vintertid i oktDen ska väl slingas med HKG nu, därav förändringen?