Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

SK995 blir lite mer än en timme sen ikväll. Ska flygas av OY-KBC men det blir troligtvis byte till OY-KBI då det står att man ska in i hangar när man landat.
OY-KBC landade en timme före OY-KBI, så vill man komma så nära tidtabell som möjligt bör ju KBC ta Peking-turen. Normalt sett är det ju inkommande 996 som tar Peking-avgången, men när den är så mycket senare än inkommande 998 bör man ju kunna skifta? Om det inte finns service-skäl att göra annat.

OY-KBC landade en timme före OY-KBI, så vill man komma så nära tidtabell som möjligt bör ju KBC ta Peking-turen. Normalt sett är det ju inkommande 996 som tar Peking-avgången, men när den är så mycket senare än inkommande 998 bör man ju kunna skifta? Om det inte finns service-skäl att göra annat.
Du har helt rätt, jag bara läste infon på datorn...

Det blev mycket riktigt som du sa också, KBC tar turen med 75 minuters försening pga radiostrul och KBI ska in i hangar. Blev ombytta roller helt enkelt!

Nu ska vi inte vara sånna... ; )

Jag tror att jag flög i en fräsch dreamliner (1a gången) i en 3-4-3 konfiguration, kom i tid, bra service, överraskande bra mat dock utan alkohol (brukar å andra sidan sällan dricka) men d hindrade ju inte vissa passagerare av förmodligen rysk ursprung tanka i sig en hel del under de två h som flyget stod still.

Då jag blev nerbumpad från sas plus (med option town upgrade till biz godkänt) fick jag reda på genom kundtjänst att jag kommer att få ursprungliga poäng för plus, 400 euro i ersättning samt pengar tillbaks från OT. Är EBD. Dock måste jag tillägga att jag har inte sett något av d ovanstående på konto ännu.

Jag skulle ha accepterat om argumentet var "Russian pilot, good pilot". I synnerhet under dåligt väderförhållande.

Aeroflot och avisning | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Om planet hade 3-4-3 och tillhörde Aeroflot så var det en Boeing 777. SU flyger antingen 333 eller 777 mellan Moskva och Shanghai. Så vitt jag vet har Aeroflot inga Dreamliners.

SK904 inställd från EWR den 17 aug, någon på BC som vet anledningen, ännu ingen info om att SK903 eller SK945 kommer att "ställas" idag.

Toppen