Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Allt beroende på tekniskt strul... Anmärkningsvärt är väl att RKS redan börjat strula.

Uansett om det er SAS, BA, Vueling eller Ryanair - alle flygplan kan få teknisk strul. Selv et sprillans nytt et. Teknisk kan være så mye forskjellig, at det overhodet ikke er mulig å si at et sprillans nytt flygplan "aldri" skal ha snag. Så nei, det er ikke anmärkingsvärt at RKS har fel, det skjer alle flygplan - nårsomhelst - hvorsomhelst :)

SK925, CPH-IAD (LN-RKH, även känd som Emund Viking) lämnade CPH en dryg halvtimme sent. Någon som vet varför? @KeXx ?
Jag kan rapportera att det var en lucka som inte ville stängas [till någonting som hade med luften att göra så ev. problem med cabin pressure]. Fick återvända till gate efter taxi och sedan göra en provstart av motorerna för att försäkra sig om att luckan nu ville vara med!

LN-RKF är nu sen från CPH (SK925). Någon som vet vad som var fel?

Jag ska med på returen senare idag... [Som just nu visar en lagom irriterande försening på drygt 2 timmar]. Om skiten ska bli sen kan den gärna vara 4 timmar sen så att man får EU-ersättning!

LN-RKF är nu sen från CPH (SK925). Någon som vet vad som var fel?

Jag ska med på returen senare idag... [Som just nu visar en lagom irriterande försening på drygt 2 timmar]. Om skiten ska bli sen kan den gärna vara 4 timmar sen så att man får EU-ersättning!
Du får väl komma försent till avgången så dom får hålla planet !

Ha
Du får väl komma försent till avgången så dom får hålla planet !
Haha, har hört att det fungerar sådär med HBO. I alla fall om man ska hålla det någon längre tid ;)

Edit: är inte jättelycklig just nu. Härom veckan gick det inte att använda online (pdf) boarding kort i security här på IAD... Nu anlände jag på separat bokning och stod utanför lufthansas Lounge, men eftersom varken appen (ej nytt) eller online (nyhet!) fungerar för att skriva ut eller skapa pdf så måste jag gå landside till en disk som brukar öppna 14.00 30 min) och nu öppnar den 15.00 idag! Tack SAS för inkompetenta tekniska lösningar här på IAD. Varför inte låta United eller någon som har personal här sköta ground handling??????

Last edited:
Ha

Haha, har hört att det fungerar sådär med HBO. I alla fall om man ska hålla det någon längre tid ;)

Edit: är inte jättelycklig just nu. Härom veckan gick det inte att använda online (pdf) boarding kort i security här på IAD... Nu anlände jag på separat bokning och stod utanför lufthansas Lounge, men eftersom varken appen (ej nytt) eller online (nyhet!) fungerar för att skriva ut eller skapa pdf så måste jag gå landside till en disk som brukar öppna 14.00 30 min) och nu öppnar den 15.00 idag! Tack SAS för inkompetenta tekniska lösningar här på IAD. Varför inte låta United eller någon som har personal här sköta ground handling??????

Been there. Inte kul när man inte vet att de öppnar check-in först kl. 14:00.
Utan boarding pass och även med business biljett står man som en idiot framför stängd counter.
Tack, SAS!

Toppen