Jag lade nyligen (ett par veckor sedan) in mitt Aegean guldkort i en Go Light-bokning och vips så stod det att jag hade ett gratis incheckat bagage. Hade man varit konspiratoriskt lagd så hade man kunnat tro att SAS vill lura folk...Fast vad är det som är klart när det står en sak i din bokning och en sak på SAS hemsida?
Om jag varit omedveten resenär hade jag varit förvirrad. Ser inte varför jag borde anta att informationen som står på hemsidan överrider informationen i min bokning. Det är allvarligare enligt mig att informationen i bokningen är felaktig än informationen på hemsidan som vi vet kan vara skakig ibland.
Jag lade nyligen (ett par veckor sedan) in mitt Aegean guldkort i en Go Light-bokning och vips så stod det att jag hade ett gratis incheckat bagage. Hade man varit konspiratoriskt lagd så hade man kunnat tro att SAS vill lura folk...
Det är en kommande resa (september 2018). Jag funderar på att checka in mitt handbagage bara för att se om det går, protesterar de så bara tar jag fram bokningen på deras hemsida där det klart och tydligt står att ett incheckat bagage ingår. Förresten, hur lång tid har SAS haft på sig att ändra detta, 7 månader eller något sådant?Fast det var i bokningen eller hur? Testade du att checka in bagage eller är det en kommande resa?
De började med detta i majDet är en kommande resa (september 2018). Jag funderar på att checka in mitt handbagage bara för att se om det går, protesterar de så bara tar jag fram bokningen på deras hemsida där det klart och tydligt står att ett incheckat bagage ingår. Förresten, hur lång tid har SAS haft på sig att ändra detta, 7 månader eller något sådant?
Men de gick ut och informerade om ändringarna i januari.De började med detta i maj
Du pratar om SAS, hemsida, ändra felaktiga uppgifter. I snitt tar det väl 2-3 år att rätta felaktigheter...Men de gick ut och informerade om ändringarna i januari.
Mot info som när den läggs ut är inaktuell...Du pratar om SAS, hemsida, ändra felaktiga uppgifter. I snitt tar det väl 2-3 år att rätta felaktigheter...
Jag upptäckte dock att i TST:n för min bokning så finns inte Fare basis kvar för min uppgraderade flygning utan bara returflyget. Det kan vara så att av någon anledning så skapas inte en ny TST alternativt updateras, när du blir uppgraderad och den ursprungliga försvinner så då blir problemet att SAS hemsida kan inte hitta informationen i PNR:en. Hmm... intressant. Skall kolla om detta stämmer om jag blir uppgraderad på returflygningen.