Senaste nytt

Inga fler baggage vid Plusgrade!

palmen

Moderator
Det var som jag trodde. Jag blev uppgraderad igen via Plusgrade och vips så försvann TST:n från bokningen, medans den ligger kvar för icke-uppgraderade bokningar. Mao. SAS hemsida kommer inte åt TST:n längre och vet inte att jag blivit uppgraderad från en Go Light biljett men av någon anledning så håller incheckningsautomaterna reda på detta så alltså borde det gå att ordna för hemsidan också.

Upptäckte också att du får ett nytt biljettnummer när du blivit uppgraderad. När jag kontrollerar TST historiken för min bokning ser jag bara att den blivit borttagen och att det inte finns någon aktiv längre.
Vad är TST?
 

Taggen

Medlem

Från tidigare inlägg:

Steg två är helt enkelt att den info vi ser i bokningen på hemsidan hämtar bara det som står i bokningen och vet alltså inte om att ursprungsklassen var Go Light. Fare basis finns kopplad till PNR:en men problemet är att då måste man komma åt biljettens TST. TST är:

A stored fare, also known as a Transitional Stored Ticket (TST), is a record of all fare information for a PNR. The system uses this information to issue a ticket. The TST is created after you make an entry to price and store the fare, or when you issue a ticket or invoice.

Fast då SAS kan identifiera vad som ingår i en PLUS t.ex. så måste de ändå på något sätt koppla ihop TST:n (inkl. Fare basis) med informationen på hemsidan då man inte enbart på bokningsklassen kan identifiera om det är en Go Light eller Plus-biljett. Logiken i koden borde alltså kunna 1) förstå att det är en Plusgrade (skärmdump ovan), 2) Kunna identifiera den ursprungliga Fare basis.
 
Sträcka: ARN-HEL
Fråga: När jag fick uppgraderingsmailet så står det "Please note that you can only bring the baggage allowance included in your original ticket". Men på incheckningsmailet som jag fick i morse står det att jag kan ta med baggage enligt en Plus-biljett. Vad gäller egentligen? Jag skulle behöva checka in en sak vid hemfärden imorgon nämligen.
@mano81 svarar dig här. Se tråden, samt info här (Uppgradera din flygbiljett till SAS Plus eller SAS Business | SAS):
Obs! Du kan endast ta med bagage som ingår i tilldelningen på din ursprungliga biljett.

Samt i FAQ (https://www.sas.se/content/dam/sas/pdfs/fly-with-us/plusgrade-faq-en.pdf):
Q: WHAT BENEFITS DO I NOT ENJOY IF I AM UPGRADED TO SAS PLUS OR BUSINESS?
A:Your baggage allowance will be according to your original booking class, not the upgraded one.


Och i T&C (https://www.sas.se/content/dam/sas/pdfs/fly-with-us/plusgrade-tc-en-201808.pdf):
• Baggage allowance does not change if upgraded to Business or Plus but is according to original booking class
 
Såg att skillnaden mellan SAS GO light och SAS GO plus CPH-BOS är 454 SEK. Valde plus. Undrar vad skillnaden skulle bli om jag köpte till incheckat bagage istället ifall jag köpt light.

Har lagt bud på 45000 poäng (low) för upgrade till business, minimum är 44000 poäng. Någon som fått upgrade med bud strax över. Minimum?
 

B79

Medlem
Såg att skillnaden mellan SAS GO light och SAS GO plus CPH-BOS är 454 SEK. Valde plus. Undrar vad skillnaden skulle bli om jag köpte till incheckat bagage istället ifall jag köpt light.

Har lagt bud på 45000 poäng (low) för upgrade till business, minimum är 44000 poäng. Någon som fått upgrade med bud strax över. Minimum?
Det verkar kosta 549 SEK att lägga till incheckat bagage på CPH-BOS i Go Light.

Så det är billigare att köpa Go Smart om man behöver bagage.
 
Toppen