Senaste nytt

Inga fler baggage vid Plusgrade!

Det börjar bli lätt förvirrande för samtidigt står det ju så här under förmåner för EBG, utan någon * om Go Light:

  • Ta med mer bagage (vikt) när du bjuder på en uppgradering via SAS Upgrade. Läs mer här

Om man läser allt så står det även klart och tydligt under både Plus & Business;

Obs! Du kan endast ta med bagage som ingår i tilldelningen på din ursprungliga biljett.
 

mha321

Medlem
Det börjar bli lätt förvirrande för samtidigt står det ju så här under förmåner för EBG, utan någon * om Go Light:

  • Ta med mer bagage (vikt) när du bjuder på en uppgradering via SAS Upgrade. Läs mer här
I business får man ju ta med 32kg istället för 23kg per baggage, antagligen hänvisar den tjkln det.

Uppgradering från go light går då från 0x23kg till 0x32kg....
 
Ta med mer bagage (vikt) när du bjuder på en uppgradering via SAS Upgrade. Läs mer här
Ska man läsa den där bokstavligt så räcker det med att bjuda på en uppgradering. Den behöver då inte gå igenom.
Men så är det naturligtvis inte menat.

Som vanligt är SAS copy riktigt dålig. Det leder till så mycket problem bara för att copyn är kass. Helt i onödan.
 

Taggen

Medlem
Så var vi där igen. Blev upgraderad till Plus via Plusgrade från en GoLight biljett och det står att jag kan checka in två väskor. Om de säger något är det väl bara att hänvisa dem till hemsidan eller ta med en utskriven skärmdump. De borde fixat detta om nu om denna regel efterföljs vill säga. Hemsidans funktionalitet är iaf. inte uppdaterad.

väskor_2.png
 

Taggen

Medlem
Har någon behövt betala för en incheckad väska med en Go Light-biljett som Plusgradats upp till Plus?

Testade igår och om du kör via incheckningsautomaterna så blir du nekad att skriva ut en bagtag och det står att du inte har rätt till det. Vet ej hur det fungerar över disk. Det står alltså fel helt enkelt på bokningen då det står att du kan checka in två väskor när du blivit uppgraderad. Får påtala till SAS.
 

GeorgZ

Medlem
Vad som gäller för incheckat bagage vid plusgrade verkar ju relativt klart (eller borde vara iaf - samma som innan uppgradering)

Hur är det då tänkt att bli med handbagage vid Plusgrade till Business? En eller två?
 
Vad som gäller för incheckat bagage vid plusgrade verkar ju relativt klart (eller borde vara iaf - samma som innan uppgradering)
Ja, det är klart vad som gäller i teorin, men det är SAS vi pratar om här så vad som tillämpas kan mycket väl vara något helt annat och mycket riktigt så finns det några som har rapporterat att de fick incheckat bagage enligt den uppgraderade klassen.
 

Taggen

Medlem
Vad som gäller för incheckat bagage vid plusgrade verkar ju relativt klart (eller borde vara iaf - samma som innan uppgradering)

Fast vad är det som är klart när det står en sak i din bokning och en sak på SAS hemsida?
Om jag varit omedveten resenär hade jag varit förvirrad. Ser inte varför jag borde anta att informationen som står på hemsidan överrider informationen i min bokning. Det är allvarligare enligt mig att informationen i bokningen är felaktig än informationen på hemsidan som vi vet kan vara skakig ibland.
 
Toppen