Gå in på arrivals utifrån. Ta där hissen eller rulltrappan upp. Det spelar mindre roll hur du ankommer. När man lämnar T5 från arrivals måste man också ut om man ska åt T4/Sky City hållet. Ibland släppar Arlanda Express folk på T5 men det är till/från.
En mindre omväg men man slipper köandet i Sky City och att ta sig förbi folkmassan som samlar sig vid säkerhetskontrollen 5D och incheckningsdiskar närmast den.
Bra tips!
Hur kommer man till Arrivals enklast? Utan att behöva köa in till Departures först dvs hehe.
Gå in på arrivals utifrån. Ta där hissen eller rulltrappan upp. Det spelar mindre roll hur du ankommer. När man lämnar T5 från arrivals måste man också ut om man ska åt T4/Sky City hållet. Ibland släppar Arlanda Express folk på T5 men det är till/från.
En mindre omväg men man slipper köandet i Sky City och att ta sig förbi folkmassan som samlar sig vid säkerhetskontrollen 5D och incheckningsdiskar närmast den.
Tacksam för vad som gäller. Två frågor:
1: Jag är guldmedlem måste jag stå i två olika köer för check in av bagage och sen en till kö för specialbagage som alla ”andra” oxå får stå i eller finns det en smidigare lösning för mig?
2: Sen vet jag att jag kan gästa en kamrat till fast track och Lounge då vi reser på samma flight men kan jag även gästa honom i business/Guld check in trots att vi inte har samma bokning men vi åker på samma flight upp till Kiruna. Specialbagaget är fiskefodral som inte behöver registreras i förväg. Må gott i värmen