Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

När frugan flög från Arlanda på morgonen med LOT för någon vecka sedan så var incheckningsdiskarna 5 och 6, men kvällen innan så var de även en vid disk 20 som ssh9721 skriver ovan, dock gick det inte att lämna väskorna kvällen innan.

Vi flög LOT ut, det är inte SAS diskar, de hade egen incheckning vid disk 20 om jag minns rätt. Tittar jag på Arlandas sida över avgångar (https://www.swedavia.se/arlanda/avgangar/#/2022-07-24) kan jag dock se att avgångarna igår hade disk 5-6, tittar jag framåt har de både disk 5-6 och 30-31 kommande dagar. Kan inte se alltför långt fram men 3-4 dagar innan avresan bör du kunna titta och se vilka diskar det är som gäller.
Tackar, det räcker som svar för hur jag ska guida dom (att inte springa till SAS utan kolla på stora tavlan).

Terminal 2 är hur lugn som helst i säkerhetskontrollen, däremot kan det stocka upp rejält hos AF/KLM incheckning, speciellt om man inte har Sky Priority.

Hu, ja. Men har däremot sett att om man har is i magen så är det väldigt tomt närmare avgång. Men det är inget jag vågat satsa på själv.

Rapport från morgonens läge, runt 05:00.

Tretimmars-kontroll utanför ingången.

Ingen kö till självincheckningsmaskinerna.

15-20 minuters kö till SAS self service bag drop (hur är det ens möjligt att skapa kö där???)

Gick till plus/guldcheckin istället och lämnade den redan taggade väskan. Ingen kö alls. Många bemannade diskar, få passagerare.

Fast track security. Stod 6 minuter i appen, tog runt det dubbla.

Kön till Pontus började vid toaletterna nedanför trappan.

Lugnt och skönt i SAS-loungen.

I dag vid klockan 6 vid T2 inte en person i kö vid säkerhetskontrollen, jag gick igenom och tog bussen var vid T5 efter 12 minuter
T5D 17 minuter
T5F 13 minuter
Källa på T5: Swedavias hemsida
T4 Några minuter kortare köer enligt en dam som hade tagit sig från T4 till T2 för där är det kortare kötider hade hon läst på Google!
Hon skulle till BOS på en rutt som skulle ta 21 timmar
ARN-LHR sedan LGW-JFK-BOS syftet är att resa till en internkonferens och hon åker i Ekonomin

Ska flyga med OS i morgon och ska övernatta på ARN. Fick mail från Austrian att vi kunde checka in ikväll och att det var öppet mellan 16-18. Men visst borde vi kunna använda SAS disk även efter kl 18 ikväll för att lämna väskor?

Har en flight kl 06:30 på måndag morgon (1/8) från terminal 5 med Norwegian och inget incheckat bagage. Hur brukar det vara kömässigt måndag mornar? Det är lördag som är den stora ”charterdagen”?!

Toppen