Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

John Mack

Medlem
Råd resa tisdag? Hur hade ni gjort om det var er egen resa. Resa till Palma på måndag kl 15.50 SAS Connect, guld kort, 2 vuxna och 2 barn (13 &10), 30 min till Arlanda. A. När hade ni kommit? B. Nödvändigt/stor fördel att skicka väskan dagen innan? C. Säkerhetskontroll i vilken terminal; 2,4 eller 5 (gissar att man kollar 5 först)? Tack för expertis!
 
Råd resa tisdag? Hur hade ni gjort om det var er egen resa. Resa till Palma på måndag kl 15.50 SAS Connect, guld kort, 2 vuxna och 2 barn (13 &10), 30 min till Arlanda. A. När hade ni kommit? B. Nödvändigt/stor fördel att skicka väskan dagen innan? C. Säkerhetskontroll i vilken terminal; 2,4 eller 5 (gissar att man kollar 5 först)? Tack för expertis!
Ankom 12.50.
 
Dagens erfarenhet, flyger Ryanair första gången sedan 2012, om jag minns rätt. Anländer Terminal 4, kl 05:10, 50 min kö för bag-drop /check-in.

Fast track till security, via AMEX Platinum kortet, tar ändå 40 min. Helt fullt i trappan, både fast/slow track. Fast track har en fålla öppen, medan slow track har två. Vill inte ens fundera på tiden folk får vänta i slow track.

9FBE6887-7A16-4DA1-8AC2-1FD76DC8DA7D.jpeg


En intressant detalj, boarding börjar kl 06:40 och Final Call kommer kl 06:43, trots att bara Ryanairs Priority Boarding har släppts igenom boarding-spärrarna. Igen har ännu släppts på planet.

När jag passerade förbi Terminal 4 i söndags var fast track trappan helt tom.
 

RobHK

Medlem
Mår dåligt av att läsa denhär tråden, måste med en BA flight till LHR 07:05 nästa lördag. Har tyvärr slängt mitt Amex Plat, verkar inte kunna köpa fast-track med BA. Ska man riskera att missa flyget för att man hamnar i en monster kö i slowtrack?
 

NotRyan

Medlem
Mår dåligt av att läsa denhär tråden, måste med en BA flight till LHR 07:05 nästa lördag. Har tyvärr slängt mitt Amex Plat, verkar inte kunna köpa fast-track med BA. Ska man riskera att missa flyget för att man hamnar i en monster kö i slowtrack?
Är flighten full i Club Europe? Om inte, vad kostar POUG?
 
Toppen