Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

plover

Medlem
Fråga: var checkar ni in på LH-flighterna på T5 ? Är det via SAS diskarna eller egna längre bort mot Sky City ? Skall åka om en vecka och är lite ringrostig.
 

airac

Medlem
Och alla (SK) automater fungerar som de skall? (Flyger till PMI i em med SAS Plus).
Såg ut så när vi passerade igår. Tips jag fick av en kompis är att även automaterna i T4 kan fixa bagagaremsar till SAS! Själv tog jag ut några från automaten hos Arlanda Express på Stockholm C.

Igår vid 12.30 tiden var det ganska mycket folk i T5, kontroll för inpassering vid SkyCity. Vi skulle flyga senare men hade även en försenad väska att leta reda på. Security köerna varierade kraftigt under tiden vi gick omkring. När jag var hos SAS för att lämna våra väskor vid 13 snöret så var 5F ganska lugnt, men någon timme senare rapporterade Swedavia omkring en halvtimmes väntetid. Vi åkte över till T2 och Menzies bagageavdelning (väskan med SAS tagg hade flugit KLM), där var det helt tomt i security istället vid 15-tiden. Vi gick igenom där och åkte bussen tillbaka. Ingen före i kön till något och bussen kom efter några få minuter.
 

henrik l

Medlem
Fråga: var checkar ni in på LH-flighterna på T5 ? Är det via SAS diskarna eller egna längre bort mot Sky City ? Skall åka om en vecka och är lite ringrostig.

Är i ungefär samma situation. Vad jag förstår kan kan man lämna väskan kvällen innan om man har en SAS-flight på morgonen därpå. Men vad gäller om man har en Lufthansa flight?
 

toer00

Medlem
Hur är läget i Priority (SK -F) just nu?
Läste på Swedavia att vanliga var 45 min!
 
Last edited:

hendberg

Medlem
För en vecka sen så åkte jag ut till ARN och droppade väskorna kvällen innan på en morgonflight med SAS. Nu har vi bekanta som skall ner och besöka oss men flyger med Eurowings…

Vet att de tillhör LH men går det att göra samma manöver om man flyger med dom? Nån som gjort det med Eurowings?
 
Toppen