Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

iceland

Medlem
Vad tror ni om att vara på terminal 5 strax efter kl. 4 på torsdag (bussarna från långstidsparkeringen börjar inte gå förrän då), mitt flyg går 6, ingen väska att checka in och fast track? Borde väl inte vara några problem?
 
Vad tror ni om att vara på terminal 5 strax efter kl. 4 på torsdag (bussarna från långstidsparkeringen börjar inte gå förrän då), mitt flyg går 6, ingen väska att checka in och fast track? Borde väl inte vara några problem?
Kan du vara på Arlanda 10 min före första bussen så hamnar du före de andra som tänkt göra som dig i kön
 

Turnpike

Medlem
Anlände kl 13 idag. Bussen, Vy Bus4you, stannade endast vid Terminal 4. Eftersom jag reser med endast handbagage så gick jag igenom security där. Inte en endaste människa före mig i kön. Snacka om snopet. Sitter nu på Norrsken och här är också ganska lugnt.
 

Fredrik

Medlem
Är konfunderad över vad som är bästa taktiken. Har avresa nästa lördag kl 06. Om incheckad och klar och endast handbagage - är säkerhetskontrollen i T4 eller T5 bästa grundplanen?

Hur åker du dit? Åker du buss blir du avsläppt vid Ryanairterminalen och då är det väl logiskt att kolla kön där först?
 

AABack2ARN

Medlem
Köerna i Terminal 4 varierar mycket och beror till största delen på hur många flyg Ryanair. Exempelvis hade de igår lördag 5 plan mellan 6:10 och 7:25 och du kan nog utgå från att många av de passagerarna är ute i god tid och därför kommer vilja passera säkerhetskontrollen mellan 5-6 på morgonen. Men som andra skriver kolla där först och rör dig annars bort mot terminal 5 och hoppas på bättre lycka där
 

cbroxe

Medlem
Hej!
Har säkert avklarats tidigare, men jag undrar om ”kids security lane” (kanske inte heter exakt så) funkar i T5. Är den öppen? Är den snabbare? Jag skall åka tidigt på Ons morgon från T5 men min son 9 år.
Nån som testat nyligen?
Är EBG och åker SAS Plus. Men tänker att denna kö eventuellt är snabbare än vanlig fast track..
Mvh
 
Var på plats på Arlanda vid 19.30 i kväll, tog 25 minuter från att jag lämnade parkeringen till att jag var tillbaka i bilen efter att ha lämnat bagage till i morgon bitti.
När jag lämnade bagaget frågade hon om jag skulle flyga i kväll eller i morgon. Sa att majoriteten som lämnade då gjorde till morgondagen.

inga vakter som kollade något.
 
Toppen