Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

Jannes

Medlem
Vakterna står nu vid T5 och kollar vilka som får gå in och inte. Vill man gå från T5 till sky city eller andra terminalerna får man gå utomhus.
Så konstigt, kring samma tid (17:30?) så gick jag utan problem eller stopp rakt till baggage drop, och sedan direkt till FT vid T5F där det var kanske 15 pers i kö. Vanliga kön sträckte sig utanför spärrarna och fram till SAS Service Desk, men det var snyggt ordnat så att FT, vanliga och Kids Track alla hade tydliga skyltar och fållar.

Personalen var supervänlig och jobbade på, och även om jag hamnade i slumpmässig kontroll både som person och min väska så var jag igenom på 12-ish minuter.
Flaskhalsen var mest passagerarna, men även det faktum att det tog länge för lådor att komma fram. Det var nåt fel med kameran som ska se att lådorna är tomma, så personalen var tvungen att springa fram och trycka på knappen för varje låda.... Och såklar blev det ju stockat efter scannern så man har 5 tommar lådor och sin egna väska sitter fast bakom plexiglaset. *stampa otåligt*

All in all, jag hoppas vi är på slutrakan med detta kökaos nu, men kanske lite rosenskimmer på mina glasögon pga resedag/tid.
 

Kimmen00

Medlem
Ha! Visar på hur fokuserad man brukar vara på att komma fram till passkontrollen innan det bygger kö när man är på väg där :) Måste passerat den otaliga gånger utan att ha noterat den.

Man ser den varje gång man kommer från F-piren genom passkontrollen och innan man knallar ner till mot bagaget
 

mha321

Medlem
Talar ni inte om olika, den du nämner är transfer security EFTER passkontrollen dsv den strax innan bagaget. Den andra är den som mha321 nu noterade, som sker innan passkontrollen?
Korrekt. Den efter passkontrollen är lite rakt i ansiktet på en på väg mot baggaget, den har jag inte missat. Jag pratar om den som finns på ovanvåningen.
 

Johanna

Medlem
Kan inte checka in online på morgondagens flight. Har hört andra som har problem. När det är så mycket folk och köer så vore det kanon om man kunde checka in online för att minska på antalet personer. Irriterande.
 

Zissou

Medlem
Otrolig skillnad idag jämfört med förra onsdagen. Arlanda Express stannade bara vid T2/3/4 men från att vi gick av till att vi var i loungen tog det 25 minuter med incheckning av väskor. Kanske lugnet före stormen men väldigt nice att slippa armbåga sig igenom T5.
 
Toppen