Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

Taggen

Medlem
Ingen kö i detta nu i T4 varken vanliga eller FT. Dock har Arlanda Express slutat släppa av folk vid T5 så all a måste gå av vid T4 nu.
 
Åker med SAS till Chicago på Midsommarafton. Guldstatus och Pluskabin. Tänkte checka in väskan efter 20.00 och har bokat hotell. Detta brukar jag göra då man kan gå direkt till Fast-track dagen därpå. Men nu blir man inte ens insläppt till check-in ?

Så, nu är jag på Arlanda och jag kom in i terminal 5(inga vakter utanför) printade baggage-tag, ställde mig i kön för Self-drop OCH fick ett blankt nej till att lämna väskorna för flyget imorgon, frågade tom om jag köper en biljett till ikväll till en annan destination ikväll då sa personalen att jag kommer in men mina väskor som ska flyga imorgon gör inte det..
 
Last edited:

TLC

Medlem
Så, nu är jag på Arlanda och jag kom in i terminal 5(inga vakter utanför) printade baggage-tag, ställde mig i kön för Self-drop OCH fick ett blankt nej till att lämna väskorna för flyget imorgon, frågade tom om jag köper en biljett till ikväll till en annan destination ikväll då sa personalen att jag kommer in men mina väskor som ska flyga imorgon gör inte det..
Betyder det, at man har stoppet med overnight check-in?
Mon også det gælder på dage hvor der ikke er "vagter"? Spændende... :)
 

Anders Lord

Ny medlem
Jag ringer SAS i morgon och frågar vad som gäller.
Kan man checka in väskan kvällen innan eller inte ?
Har försökt ringa idag men det verkar knepigt att komma fram.
Förr när man slog in Eurobonus-numret (Har Guld sedan sju år) kom man fram direkt, nu hamnar man bara i en loop liksom.
 

JacobGBG

Medlem
Jag ringer SAS i morgon och frågar vad som gäller.
Kan man checka in väskan kvällen innan eller inte ?
Har försökt ringa idag men det verkar knepigt att komma fram.
Förr när man slog in Eurobonus-numret (Har Guld sedan sju år) kom man fram direkt, nu hamnar man bara i en loop liksom.

På Arlanda går det bra att lämna kvällen före enligt SAS egen kommunikation.
 
Så, nu är jag på Arlanda och jag kom in i terminal 5(inga vakter utanför) printade baggage-tag, ställde mig i kön för Self-drop OCH fick ett blankt nej till att lämna väskorna för flyget imorgon, frågade tom om jag köper en biljett till ikväll till en annan destination ikväll då sa personalen att jag kommer in men mina väskor som ska flyga imorgon gör inte det..
Var fick du blankt nej?
 
Toppen