Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

Jannes

Medlem
Tydligen långa köer i passkontrollen in i landet, oklart om det påverkar passkontrollerna för avgående också.
 

jumbooze

Medlem
Det finns ett litet café precis utanför tullutgången. Inte så kul att sitta där i flera timmar dock.
Är det ”Grand café”?
Just nu har jag försökt att ge instruktioner hur man går till Skycity Espresso House men det är svårt att se vilken väg som är möjligt att ta då det nu verkar vara lite avspärrningar.
 

Sullon

Medlem
Vakter vid i höjd med SL-båset som kollar avgångstid på ens biljetter. Ungefär tio minuter igenom fast track vid Sas kl 11.45. Ingen kö vid bag drop. Sas vanliga lounge ganska full.
 

PTR

Medlem
Fast track vid Sky City 17:30 idag, omkring 30-35 minuter.
Hade nog varit klokt såg jag sen gått till andra.

Personalen här ville ha mobilerna i lådan, alltså dög inte ha den i ryggsäcken, den var ny.

Ingen lounge åkte Norsken, ingen kö till bag drop.
 
Intressant att det finns olika uppfattningar här om vad som ska läggas i lådan i säkerhetskontrollen. :) Jag har väl nästan alltid lagt mobilen i lådan eftersom jag haft den i fickan. Det är väl så man ska tolka swedavias information i bifogade bild under rubriken "Förbered dig på att lägga följa föremål i en låda" också och troligen de skyltar som informerar om det på plats. Mobilen måste ju betraktas som elektronisk utrustning om inte annat.
Screenshot_20220622-072149.jpg
 
Toppen