Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

TLC

Medlem
Er der nogen der har været ude i Arlanda her til aften (Terminal 5). Står der stadig vagter, selvom der ikke er mange passagere, eller enforcer de kun de 3 timer før afgang, når der er mange passagere?
 

airac

Medlem
Er der nogen der har været ude i Arlanda her til aften (Terminal 5). Står der stadig vagter, selvom der ikke er mange passagere, eller enforcer de kun de 3 timer før afgang, når der er mange passagere?
Kontrollen infördes igår, inga vakter när jag var där i fredags. Det fanns dock kö värdar och annan extra personal på plats vid 19.00 tiden trots väldigt låg trängsel, så kan tänka mig att även avspärrningarna finns.
 

Anders Lord

Ny medlem
Åker med SAS till Chicago på Midsommarafton. Guldstatus och Pluskabin. Tänkte checka in väskan efter 20.00 och har bokat hotell. Detta brukar jag göra då man kan gå direkt till Fast-track dagen därpå. Men nu blir man inte ens insläppt till check-in ?
 

jumbooze

Medlem
OT: vad finns det för mötesplats som är öppet om man ska träffa någon som ankommer med tidigare flyg på Arlanda?

Under rådande situation med mycket folk på flygplatsen så ska jag träffa en kompis som flyger in från New York på morgonen och själv kommer jag upp några timmar senare.
Min kompis talar ej svenska och känner ej till Arlanda alls.
Jag behöver hänvisa till en mötesplats som är lätt att guida till, typ ett café som han kan sitta på och vänta tills jag kommer.
Förslag?
Hur ser det ut i ankomsthallen?

Jag har glömt av Arlanda då jag inte varit där sen efter pandemin…
 

fcx

Medlem
OT: vad finns det för mötesplats som är öppet om man ska träffa någon som ankommer med tidigare flyg på Arlanda?

Under rådande situation med mycket folk på flygplatsen så ska jag träffa en kompis som flyger in från New York på morgonen och själv kommer jag upp några timmar senare.
Min kompis talar ej svenska och känner ej till Arlanda alls.
Jag behöver hänvisa till en mötesplats som är lätt att guida till, typ ett café som han kan sitta på och vänta tills jag kommer.
Förslag?
Hur ser det ut i ankomsthallen?

Jag har glömt av Arlanda då jag inte varit där sen efter pandemin…
Airside eller landside?

Är det landside är området kring tågstationen på sky city ett bra ställe att vänta
 

jumbooze

Medlem
Airside eller landside?

Är det landside är området kring tågstationen på sky city ett bra ställe att vänta
Tack, kompisen behöver ju hämta sitt bagage så då blir det väl landside.
Ska se vad som finns på skycity… hoppas att ankommande har möjlighet att stanna kvar där
 

fcx

Medlem
Tack, kompisen behöver ju hämta sitt bagage så då blir det väl landside.
Ska se vad som finns på skycity… hoppas att ankommande har möjlighet att stanna kvar där
Om det är lång väntan efter lång flygning så finns (fanns?) ju vilrum per timme att hyra i T4 landside (vid ingången).
 
Toppen