1. Ja, du kan checka in kvällen innan på Arlanda.Kan man fortfarande checka in och droppa väska kvällen innan med SAS om man flyger tidigt 06.20?
Och hur lång tid innan kan man checka in i appen? det står 30 Tim på SAS men har för mig att man kan göra det 36 Tim innan. Jag är bara EB silver numera
Det är typ så vi gjorde, men allmänna kön räckte sig förbi spärren, så det var lite kaotiskt med flera prio pax mfl som ville förbi. Det tog någon minut eller två extra än annars. Det var någon minut höger och vänster tillsammans blir dem många. Konstigt nog kändes det super lugnt efter security, två olika världar.
Prio köns annonserade väntetid varierade mellan 1-5 minuter imorse när vi köade till incheckningen rund det tidsslaget. Vanliga kön är betydlig längre än så.Hur är security? Ska åka 8:20 inrikes utan bagage imorgon. Behöver man ta extra höjd tror ni?
Loungen öppnar ca 1h innan första avgång, vilket borde vara ca 5 om inget ändrats.Nästa fråga…
För säkerhets skull tänker vi trots prio, ta en uppesittarkväll och sätta oss i bilen kl 03:00 för att kunna vara runt 04:00 på ARN (PMI 06:25).
Incheckningen (SK) öppnar 2 timmar innan avgång dvs 04:25. Men hur är det med SK loungen… när öppnar den?
Ska åka med SK957 som avgår 09:25 från Arlanda. Jag tog nog i lite för mycket för sitter redan på flygplatsen 05:35 och de har inte öppnat check-in/bag drop. Fick bli att vänta i 55 minuter till de öppnar bag droppen. Vad händer om man checkar in i en automat och lämnar väskan på bag drop innan det öppnat för vår flight?