Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

Är det fortfarande gemensam kö för alla innan de delar upp sig för priority? Har LH egna diskar eller är det SAS som gäller?
a, fortfarande gemensam, tog en stund att komma förbi det imorse.

Vi hade lite strul i bokningen, så vår check-in tog tid (minst en kvart). Hann allt precis med ankomst två timmar innan avgång. Tid för en kort toa paus men loungen fick vi hoppa över. Prio security var avgörande, annars hade vi fått springa.

a, fortfarande gemensam, tog en stund att komma förbi det imorse.

När jag varit där tidigare har jag så har det gått utmärkt att gå fram till "brytpunkten" vid sidan av och lite diskret fråga "är det meningen att Diamond i business ska stå längst bak där" så har de öppnat och släppt in direkt. Ingen aning om det fortfarande fungerar när köerna är så långa som de är nu - och det har säkert att göra med vem som råkar stå där just då...

När jag varit där tidigare har jag så har det gått utmärkt att gå fram till "brytpunkten" vid sidan av och lite diskret fråga "är det meningen att Diamond i business ska stå längst bak där" så har de öppnat och släppt in direkt. Ingen aning om det fortfarande fungerar när köerna är så långa som de är nu - och det har säkert att göra med vem som råkar stå där just då...
Det är typ så vi gjorde, men allmänna kön räckte sig förbi spärren, så det var lite kaotiskt med flera prio pax mfl som ville förbi. Det tog någon minut eller två extra än annars. Det var någon minut höger och vänster tillsammans blir dem många. Konstigt nog kändes det super lugnt efter security, två olika världar.

Kan man fortfarande checka in och droppa väska kvällen innan med SAS om man flyger tidigt 06.20?
Och hur lång tid innan kan man checka in i appen? det står 30 Tim på SAS men har för mig att man kan göra det 36 Tim innan. Jag är bara EB silver numera

Toppen