Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

Hubert

Medlem
Kombinerad kö Chicago och Miami idag blev kaos. Verkade inte vara många som hade rätt papper och liknande och jag såg många springande till Chicagoflighten.
 

toer00

Medlem
Vid lunchtid idag så var det nästan ingen kö alls i business-checkin på SAS. Däremot så var kön till bag-drop extremt lång och de har satt ut stolar vid SAS service center så folk kan sitta medans de väntar på sin tur.
Men Business-checkin tog emot väskor ”manuellt”…?
 

011430121

Medlem
Personalen på Arlanda har väl aldrig varit kända för sin effektivitet?
Personalen maskar i protest mot SAS personalpolitik?

Måste bara säga att jag tycker inte man skall generera på detta sätt, de flesta av personalen är enligt min mening fantastiska arbetstagare de åker mitt i natten ut till sitt jobb på Arlanda för att ombesörja att vi kan få service innan vår tidiga flygavgång eller under vår flygning.

Det finns nästan på alla arbetsplatser där man har med kunder att göra någon medarbetare som inte kanske förstår att sätta kunden i fokus.
 

Fredrik

Medlem
Förstår inte varför de vill att man ska vara där 3,5 timmar innan när incheckningen inte öppnar förrän senare.

Jag såg i mitt flöde att andra klagade på samma sak men samtidigt så verkar det ha behövts 3,5 timmar att ta hand om incheckningen för långlinjerna. Matten gick inte ihop idag.
 

igelkotten

Medlem
Vid lunchtid idag så var det nästan ingen kö alls i business-checkin på SAS. Däremot så var kön till bag-drop extremt lång och de har satt ut stolar vid SAS service center så folk kan sitta medans de väntar på sin tur.

Ser ut som att det är vanliga (dvs icke-prio) incheckningen på bilden, och inte bag drop? Eller?
 
Toppen