Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

Under dagen har detta problemet med långa väntetider på ARN belysts bland annat på SR och eko sändningarna.
Det påpekats från SAS att det är en resenärens ansvar att komma i godtid så att man hinner med flyget.
SAS:s rekommendationer just nu vara ute i tre timmar före avgång och ha sina dokument medtagna och rätt ifyllda.

11:30. Låååång kö till incheckning och minst 40(?) minuter till säkerhetskontrollen. Fast track 2 min. Uppgraderingen var uppskattad i familjen.

Hur lång tid tog det då, var det kort kö till PLUS/BUSINESS incheckningen/ Bag Drop också…??
Var automaterna upplåsta för de som hade fått OK fr. SAS Travel Ready Center??

Hur lång tid tog det då, var det kort kö till PLUS/BUSINESS incheckningen/ Bag Drop också…??
Var automaterna upplåsta för de som hade fått OK fr. SAS Travel Ready Center??

Jag åkte inrikes så jag kunde droppa baggaget direkt och gå vidare till fast track. Köerna såg kortare ut till plus/business men börjar ändå som gemensam kö?

Det här med gemensam kö innan den delar upp sig...man brukar väl kunna gå fram till den person som hanterar ingången till området med inchecknings/bag-drop diskarna och tala om att man har t.ex. PLUS bokning och då bli insläppt alt. om man har fått ok fr. SAS Travel Ready Center bli hänvisad till automaterna och sedan kunna gå direkt till Bag-Drop ? Så var det i somras, är det likadant nu? (någon med erfarenhet från resa senaste dagarna).

Toppen