Senaste nytt

Hur ta sig från Newark Airport till Penn Station New York?

sembl

Medlem
Välkommen. Du har flax med vädret med.

När det gäller att ladda hem appen så måste man ibland bara byta land i telefonen. Under Locale eller sådant. Sedan ändra tillbaka när du är i Sverige
 
Välkommen. Du har flax med vädret med.

När det gäller att ladda hem appen så måste man ibland bara byta land i telefonen. Under Locale eller sådant. Sedan ändra tillbaka när du är i Sverige

Det var inga problem att ändra AppStore till US Market. Men den accepterade inte mitt svenska konto för att ladda ner appar där. Jag försökte då ändra land för mitt konto, men det är inte helt oproblematiskt om man tex har pågående prenumerationer.

1b736099eb9dfe67b142adddcffd5c47.jpg

3e80c0047b5013c86a8303810a74eca4.jpg


Jag skaffade därför ett nytt Apple-ID för att använda i AppStore. Inga problem, tog bara någon minut extra.
 
Ni som laddat ner NJ transit appen, vad för telefonnummer anger ni när ni ska regga ert konto? Har försökt med det mesta men får det ändå inte att fungera.
 

JohanW

Medlem
Ta en Uber/Lyft!

Har läst en del dåliga reviews från folk som tog taxi på taxameter (typ yellowcab), tex att chauffören bråkat om tullavgifter osv.
Enklast är att ta en Uber eller Lyft, då du ser priset direkt i appen.

Beställ med app och välj en pickup-zon (som du hittar en våning ner).
Vi åkte från EWR till Arlo SoHo för $72 + tip!

Absolut, det kanske hade blivit lite billigare med tåg, men det var fan lätt värt det efter 8h på flygplan.
En tyst mullrande Suburban, med sköna captain chairs.. ;)
Resan tog 45-50min.
@FreeFlight Försöker detta men får inte rätt på det. Landar på EWR nu på Söndag och tänkte ta en Uber Black.
I appen skriver jag 3 Brewster Road, Newark, NJ 7114 men får Något gick fel.
Prövar på dator med allt från att släppa nål på Short Term parking till att skriva adress. Men får bara fel.
Något tips på vad som kan vara problemet? Också, om jag får till det, är det på short term parking man får ta sig?
 

Patrik

Medlem
@FreeFlight Försöker detta men får inte rätt på det. Landar på EWR nu på Söndag och tänkte ta en Uber Black.
I appen skriver jag 3 Brewster Road, Newark, NJ 7114 men får Något gick fel.
Prövar på dator med allt från att släppa nål på Short Term parking till att skriva adress. Men får bara fel.
Något tips på vad som kan vara problemet? Också, om jag får till det, är det på short term parking man får ta sig?
Beställ när du är där, ner en våning och i app:en får du välja pickup-zone (skyltat). Vi tog en Uber SUV för ett par veckor sen, tog mindre än fem minuter innan vi satt i bilen på väg in mot stan.
 

JohanW

Medlem
Beställ när du är där, ner en våning och i app:en får du välja pickup-zone (skyltat). Vi tog en Uber SUV för ett par veckor sen, tog mindre än fem minuter innan vi satt i bilen på väg in mot stan.
Tack. Tänkte vara duktig och förboka men kanske inte behövs då? Visste inte hur många Uber som sonderar området. Letat pick-up service men blir en djungel så tänkte testa just Uber Black denna gången.
 
Toppen