Senaste nytt

Hur ta sig från Newark Airport till Penn Station New York?

Jag är inte riktigt vän med den nya layouten, så jag kan ha missat någon tråd, men jag har försökt söka om ämnet men hittar inget.

Nästa vecka reser familjen till New York, två vuxna och två barn, 8 och 11 år, samt antagligen två resväskor. Hur tar vi oss enklast, både i tid och pengar, från flygplatsen till Penn Station? Vi kommer bo på Holiday Inn som ligger runt 500 meter från stationen.
 

palmen

Moderator
Finns ju tåg direkt från EWR till Penn som kostar typ 15$ per person och går några ggr i timmen.
Taxi kommer bli dyrare men är kanske mer bekvämt, risk att fastna i trafik dock så det kan ta 2h i värsta fall om det kaosar på Manhattan efter tunneln.
 

nissefalk

Medlem
Ja ta tåget direkt till Penn Station, jag gjorde det i omvänd riktning för en månad sedan när jag bodde på Holiday Inn på W 26th Street inga problem att promenera till det hotellet från Penn Station
 

011430121

Medlem
Som @palmen skriver är tåget praktiskt att ta, ni köper biljett vid rulltrappan upp till Airport train som tar er till tågstationen.
Det finns även buss som kostar vill jag minnas 16 dollar per vuxen,
Biljett går inte att köpas ombord på bussen.
 
Finns ju tåg direkt från EWR till Penn som kostar typ 15$ per person och går några ggr i timmen.
Taxi kommer bli dyrare men är kanske mer bekvämt, risk att fastna i trafik dock så det kan ta 2h i värsta fall om det kaosar på Manhattan efter tunneln.
Tack alla för all input!

Låter ju som att tåget är absolut smidigast. Har tidigare tagit buss och taxi, men aldrig tåget. Har läst om tåget tidigare, och då verkar det som att man skall byta någonstans, men det är alltså direkt?
 

Hachans

Medlem
Tack alla för all input!

Låter ju som att tåget är absolut smidigast. Har tidigare tagit buss och taxi, men aldrig tåget. Har läst om tåget tidigare, och då verkar det som att man skall byta någonstans, men det är alltså direkt?

Du tar flygplatsens lilla tåg ut till den vanliga stationen, så det blir ju ett byte men ett smidigt sådant.
 

palmen

Moderator
Tack alla för all input!

Låter ju som att tåget är absolut smidigast. Har tidigare tagit buss och taxi, men aldrig tåget. Har läst om tåget tidigare, och då verkar det som att man skall byta någonstans, men det är alltså direkt?
Tåget går direkt från EWR till Penn med några stopp på vägen, man behöver inte byta. Det går ju dock lite andra tåg där också till olika ställen så man inte väljer "fel tåg".
 
Tåget går direkt från EWR till Penn med några stopp på vägen, man behöver inte byta. Det går ju dock lite andra tåg där också till olika ställen så man inte väljer "fel tåg".
Det är nog jag som har missuppfattat att man behöver ta flygplatståget till stationen och där ta tåget in till stan med att behöva byta tåg (så rent praktiskt ett byte från flygplatståg till vanligt tåg).
 

palmen

Moderator
Det är nog jag som har missuppfattat att man behöver ta flygplatståget till stationen och där ta tåget in till stan med att behöva byta tåg (så rent praktiskt ett byte från flygplatståg till vanligt tåg).
Ja, det bytet är ju inga problem, väldigt smidigt på EWR att hoppa på flygplatståget och åka några minuter till tåg-stationen.
 
Toppen