Senaste nytt

Hur ta sig från Newark Airport till Penn Station New York?

ssh9721

Medlem
Fungerade fint insmordas också med det svenska postnumret vi bor i, misstänkte det då det är samma jag hade när jag var utbytesstudent i USA… :cool:
 

Hachans

Medlem
Haha, känner mig rätt dum, jag tänkte aldrig ens tanken att testa mitt riktiga postnummer. Jag bara utgick från att det inte skulle fungera i USA. :)

jodå, det fungerar. Informationen verkar finnas kodad på kortet på något sätt.

Man undrar ju lite hur folk från ställen med bokstäver i sina postnummer gör. Eller så finns inte funktionen där.
 

NotRyan

Medlem
Lite på samma ämne. Är det någon som lyckats betala med svenskt kort i NJ Transits automater? Jag misslyckades ännu en gång när jag var där för en månad sedan, precis som jag gjort på mina två tidigare resor dit. Det faller alltid på zipcode man ska mata in. Jag tycker jag har testat alla varianter för utländska kort som jag hittat på nätet (00000, 99999, 12345). Men just NJ Transit vägrar funka för mig, både med Amex och Mastercard.

Automaterna i tunnelbanan i New York fungerar dock utmärkt för mig.
Jag matar alltid in zip-code för hotellet!
 

Lipstick

Medlem
När jag var i NY i juni så fanns inga bussar från EWR till Manhattan, kanske tillfälligt men tåg alla dagar i veckan är snabbare och smidigare.
 

Once56

Medlem
Har alltid använt mitt svenska postnummer, både i NYC och i andra delstater(exempelvis vid biltankning) kändes konstigt när jag provade första gången, men det visade sig fungera. Man kan ju undra hur…….
 

Hok

Medlem
Har alltid använt mitt svenska postnummer, både i NYC och i andra delstater(exempelvis vid biltankning) kändes konstigt när jag provade första gången, men det visade sig fungera. Man kan ju undra hur…….
Kan du kolla om ditt svenska postnummer också finns som ZIP i USA?
Länge sedan jag var där, men har för mig att jag inte lyckats med mitt svenska postnummer som inte finns som ZIP.
 

fcx

Medlem
Jag har alltid angett mitt eget postnummer i Sverige när jag betalar med kort och det har funkat utmärkt. Slår jag upp det så är det inte en giltig zip-code i USA.
 

ptotheg

Medlem
Mitt svenska används på amex när det krävs - fungerar. Finns ej i US. Om automaten för t-bana kräver det har det också fungerat att mata i vad som helst som är giltigt i US (i NYC) tror det är för statistik bara? Men NJ Transit måste ha det som är ”kodat” på kortet.
 
Toppen