Senaste nytt

Hur hanterar ni bonuspoäng som tillhör arbetsgivaren?

Har du belägg för att de faktiskt bott på lyxhotell? Jag har inte själv läst artikeln, men jag vet ungefär hur kvällspressen brukar överdriva saker och ting. Jag har svårt att tro att de bott på Burj El Arab eller liknande.

Är alldeles övertygad om att dom bor på lyxhotell, dock inte Burj El Arab eller liknande, det gör jag också när jag är i Dubai. Det tycker jag inte är så mycket att säga något om. Men om nu motivet till att resa i C klass är att man behöver resa bekvämt på hemresan och så har vilat upp 2-3 dagar på "lyxhotell" tycker jag gott att man kan slå sej ner i ekonomiklass på hemresan. Det ger visserligen mindre poäng, men i alla fall.

Att sedan en enkel biljett från DBX till ARN har kostat 27.000 kr tyder ju mer på stt det är F klass. En F klass på denna sträcka kostar ca 31.000 kr och med statens avtal med Emirates borde det kunna hamna på 27.000 kr.

Jag tycker dessa herrar och kvinnor borde hålla sig till statens normala bestämelser när det gäller tjänsteresor. Det finns ingen som helst anledning att göra något undantag för denna lilla grupp av människor. Eller så lägg ut denna förpassningshantering på ett privat bolag så kanske dom kan förhandla sig till bättre villkor.

Håller inte med. Det ingår i deras tjänstebeskrivning att "stå" ut med saker och ser man "lyx"hotell, bonusresor (på fritiden) och C klass som "plåster" på såren så bör man nog söka sig ett annat jobb.

Tar du på dig jobbet om ingen annan vill ha det då? Staten måste ju konkurrera med det privata för att få behålla kompetens .. annars blir det bara de som inte kan få ngt annat jobb som stannar i statlig tjänst och det vore väl än mer slöseri med skattepengar?

Min säger att var och en för min del får göra precis som han/hon vill. Jag stör mig inte ett dugg. Alldeles för mycket snedfokuserad "janteavundsjuka" ändå. Jag får det faktiskt inte sämre bara för att någon annan kanske får det lite bättre!
Vad är allt detta snack om Jante? Är det som att använda att något är PK, dvs man slipper förklara sina egna åsikter utan nedvärderar den andres åsikt?

Bra att du i alla fall klargör om din moraliska kompass. Kan man anta att du tycker samma sak om svart jobb? Det är ju också en skatteintäkt som går förlorad.

Svårt att svara på den utan att kritisera politiken(vilket inte riktigt hör hemma här) men eftersom alla partier har i princip samma grund i frågan så törs jag säga att den pekar nog både hit och dit MEN man ska inte heller förvänta sig någon speciellt hög moral bland befolkningen i stort när man har ett skattesystem som av princip straffar arbete till förmån för kapital.
Du har helt rätt! Min argumentation är ju utifrån den lagstiftning som finns. Min egna åsikt om denna lagstiftning kan ju vara den motsatta.

Tar du på dig jobbet om ingen annan vill ha det då? Staten måste ju konkurrera med det privata för att få behålla kompetens .. annars blir det bara de som inte kan få ngt annat jobb som stannar i statlig tjänst och det vore väl än mer slöseri med skattepengar?
- 1

"Aftonbladets poliskälla uppger att många inom hovets personskydd skrutit och berättat om hur mycket bonuspoäng de tjänat och att de sedan använt dem privat:"

Avundsjuka tjallare :D

Toppen