För de som väljer bolag eller bokar sina biljetter själv kan det rent teoretiskt ses som ett mutbrott att ta i mot bonuspoängOm vi nu ska det här till sin spets... och räcker de till en C-biljett så kan det nog anses grovt. Måste ta upp det här med mina anställda.... NOT!
Om man använder poängen eller inte har ingen betydelse skulle jag tro, bara värdet som är intressant. Personligen så tycker jag hela frågan är en frukt av jantelagen...
Självklart skall man ta ut poängen, allt annat är ju dumt. Vad man gör med poängen är väl dock egentligen skatteverket intresserat av? Sen att det i realiteten inte går att följa upp för skatteverket gör det väl inte mer rätt att begå skattebrott? Eller det är det kanske? Vad säger vår moraliska kompass?Du betalar för något (poäng som resenären kan få) men utnyttjar det inte (dvs tar inte ut några poäng). För mig framstår det som mer idiotiskt än att en enskild privatperson faktiskt får poängen och gör vad han/hon själv vill med dem.
Vad säger vår moraliska kompass?
Min säger att var och en för min del får göra precis som han/hon vill. Jag stör mig inte ett dugg. Alldeles för mycket snedfokuserad "janteavundsjuka" ändå. Jag får det faktiskt inte sämre bara för att någon annan kanske får det lite bättre!Vad säger vår moraliska kompass?
Om man använder poängen eller inte har ingen betydelse skulle jag tro, bara värdet som är intressant. Personligen så tycker jag hela frågan är en frukt av jantelagen...