Senaste nytt

Hur använder man vouchers från SAS?

Kurs vid bokningstillfället gäller.

Ja, det känns ju ganska självklart och det verkar vara det som hände till slut, men hon sa uttryckligen att det var kursen då de datumstämplades som gällde och hon gav mig till och med de kurserna.

Men, eftersom den verkliga växelkursen blev bättre än vad som hade blivit då är det ju inget att klaga på, mest en märklighet.

Jag har två vouchers från SAS, a' 300 euro styck.
Låt säga att jag bokar en resa som kostar 100 euro med en voucher, vad händer då med resterande belopp på den vouchern?

Jag har två vouchers från SAS, a' 300 euro styck.
Låt säga att jag bokar en resa som kostar 100 euro med en voucher, vad händer då med resterande belopp på den vouchern?

Det försvinner. Man får ingen växel, så om man har flera vouchers så är det bättre att ligga lite under totalbeloppet med vouchers och betala det överskjutande på annat sätt.

Finns det alltså vouchers på 300 euro? Jag trodde att valörerna var 20, 50, 100 och 500. Eller är det någon handskriven variant?

Hej och tack för svar!

Det är möjligt att de är på 100 styck, jag kan ha missuppfattat. De har ännu inte kommit i brevlådan.

Det försvinner. Man får ingen växel, så om man har flera vouchers så är det bättre att ligga lite under totalbeloppet med vouchers och betala det överskjutande på annat sätt.

Finns det alltså vouchers på 300 euro? Jag trodde att valörerna var 20, 50, 100 och 500. Eller är det någon handskriven variant?

Hej och tack för svar!

Det är möjligt att de är på 100 styck, jag kan ha missuppfattat. De har ännu inte kommit i brevlådan.

@Agö fick växel men det tillhör nog ovanligheterna. Den vanliga uppfattningen är att man inte får växel. Jag brukar be om att få vouchers à 50 eller 100 EUR/styck för att undvika att hamna i situationen..

@Agö fick växel men det tillhör nog ovanligheterna.
Korrekt. Notera dock att den voucher jag fick växel på var en karbonvoucher (handskriven) på €600. Detta var dock inte det besked jag hade fått från SAS (där svaret var nej, det går inte). Växeln gavs i form av ny voucher på mellanskillnaden, se inlägg 40 i denna tråd.

Toppen