Senaste nytt

Hur använder man vouchers från SAS?

Som sagt så fick även jag det beskedet i telefon, men vid båda de bokningar jag gjort nyligen har det slutliga värdet blivit den aktuella kursen när de löstes in. Kursen har då varit ungefär den som man t ex kan se på di.se (+/- 10 öre).

Bokade idag med en voucher som delbetalning och fick till svar att växelkursen blir dagskursen den dag de mottager vouchern per post så just nu registrerade de bara mina kortuppgifter så skulle jag få ett mail med en avräkningsnota/kvitto när vouchern kommit fram till dem på HQ i Stockholm.

Konstigt, jag fick följande från Customer Care idag
"Obviously, we want to compensate you for this, the compensation we want to offer you is either in the form of SAS EuroBonus Extra-Points, or SAS Gift Vouchers."
Jag fick ett förtydligande i ett senare mail där dom erbjöd mig 600€ i kontanter eller samma summa i vouchers för en försening. Ser ingen anledning att välja vouchers eftersom det är samma summa.

Går det att köpa en bästa tillgångsbiljett (en biljett som rabatteras med Eurobonuspoäng) vid SAS-disken på Kastrup med SAS-vouchers?

Har någon bra koll på exakta giltighetstiden för vouchers?
Det står ju "The voucher is valid one year from (dd/mm/yy)", men om man har datum "2014-07-09" stämplat, är den då giltig till och med 2015-07-09, eller *fram till* 2015-07-09 (dvs till och med 2015-07-08).

Jag har två vouchers (100 EUR per styck) som är märkta enligt ovan, och det börjar ju alltså bli dags att använda dem. :)
Eftersom det är så ont om tid kvar så kommer jag att bli tvungen att åka ut till Arlanda för att använda dem, och det skulle passa bättre att åka ut till Arlanda på torsdag, men om det är risk att imorgon är sista giltighetsdag så får jag ta mig ut dit redan då...

Har någon bra koll på exakta giltighetstiden för vouchers?
Det står ju "The voucher is valid one year from (dd/mm/yy)", men om man har datum "2014-07-09" stämplat, är den då giltig till och med 2015-07-09, eller *fram till* 2015-07-09 (dvs till och med 2015-07-08).

Jag har två vouchers (100 EUR per styck) som är märkta enligt ovan, och det börjar ju alltså bli dags att använda dem. :)
Eftersom det är så ont om tid kvar så kommer jag att bli tvungen att åka ut till Arlanda för att använda dem, och det skulle passa bättre att åka ut till Arlanda på torsdag, men om det är risk att imorgon är sista giltighetsdag så får jag ta mig ut dit redan då...
Jag frågade om möjligheten att handla för vouchers på Landvetter och fick som svar att det gick inte för sig, det skulle bokas via telefon.

Jag frågade om möjligheten att handla för vouchers på Landvetter och fick som svar att det gick inte för sig, det skulle bokas via telefon.
Ja, jag tror också att själva bokning måste man göra per telefon.

När jag använde mina voucher, ringde jag till SAS numret och bokade en resa först. Under samtalet sa jag till agenten att jag ville betala med vouchern och jag skulle åka till Arlanda kommande måndag.
Då sa agenten var det inga problem att betala för biljetten med vouchern, bara lämna den till SAS biljettkontoret på Arlanda.

På Arlanda gav jag mitt bokningsnummer samt mina voucher, sedan betalade jag mellanskillnaden med mitt kreditkort.

Det sa de säkert för att de inte orkade läsa innantill hur man gör. På ARN har jag lyckats boka och betala med vouchers.

Jag fick en Voucher av SAS förra året pga inställt flyg, Vouchern löper ut nu i höst. I och med rådande omständigheter i vår värld så har jag ej bokat något för den ännu. Kan man förlänga den via SAS eller måste jag boka en resa till nästa sommar eller dylikt?

Jag fick en Voucher av SAS förra året pga inställt flyg, Vouchern löper ut nu i höst. I och med rådande omständigheter i vår värld så har jag ej bokat något för den ännu. Kan man förlänga den via SAS eller måste jag boka en resa till nästa sommar eller dylikt?

Kan vara värt att fråga SAS. Alternativt kan du boka en flexibel biljett med vouchern.

Toppen