Senaste nytt

Hur använder jag min e-Voucher på Lufthansa?

Tack, men man behöver nog göra lite research innan man ringer in så att det inte är helt fullt i business redan. Kan man se på Expertflyer att det finns platser kvar i bokningsklasserna J/C/D/Z/P är det nog enklare att lyckas uppgradera.

Med det sagt, kom också ihåg BC-budordet att boka direkt i den reseklass du vill flyga i. Om du lyckas uppgradera är det en bokus.

Fast stämmer verkligen att du inte kan söka på award om man inte har tillräckligt med poäng? Jag har 30'000 poäng och om jag söker på en tor resa ARN - YYC i LH appen så får jag upp alternativ trots att jag inte har tillräckligt med poäng. I det här fallet ville jag åka den 5:e feb och då ser det ut att finnas platser även i business men väljer jag 6:e feb istället så finns enbart ekonomi.

Eller missar jag någonting i diskussionen?

Visa bifogad bild 160118
Förut har jag fått upp en ett felmeddelande när jag försökt söka awards, där det stått en gräns på 7000miles som lägsta för att kunna använda sökfunktionen.
Bara för det så kan jag nu söka awards och får inte upp det förutom i en millisekund innan det försvinner och kan inte "bevisa" det.
Så pratar alltså minimum kostnad, inte att du får upp alternativ som är dyrare än vad du har på banken.

Kan återkomma när jag provat med fler M&M om dom säger samma sak.

Bokade DFW-ORD-MUC-CPH för ca 5500 kr enkel i economy W. Efter att ha betalat ringde jag Miles & More Senatorlinjen +4969209777777 och lade fram mitt ärende om evoucher. Verkar ha haft tur att det gick igenom direkt, en del blir waitlistade.

När jag har kontaktat Lufthansa har jag ringt 08-6141540. De som svarat (efter mindre än en minut varje gång) har välkomnat mig till ”Lufthansa Senator line”.
Ditt nummer ser tyskt ut. Får man prata med mer kompetenta agenter på ditt nummer enligt dig?

När jag har kontaktat Lufthansa har jag ringt 08-6141540. De som svarat (efter mindre än en minut varje gång) har välkomnat mig till ”Lufthansa Senator line”.
Ditt nummer ser tyskt ut. Får man prata med mer kompetenta agenter på ditt nummer enligt dig?
Vet ej, men fick till mig att vill man ringa på helgen är det bara det tyska nummret som är öppet.

Jag har en redan bokad revenue biljett erARN-ZRH-SIN ToR i Business med LX. Jag och frugan ,fast med varsin (PNR) biljett. Nu är jag lite småsugen att åka First ZRH-SIN, men bara om jag kan få bägge uppgraderade. Som sagt givet denna tråd så har jag som nybliven Senator 2st e-Vouchers på mitt M&M konto.

Går det att i samband med bytet i ZRH (givet att de finns lediga platser) applicera dessa 2 st e-Vouchers samt kolla vad en cash uppgardering för frugan skulle gå på? Eller kan man ringa MM i samband med att incheckningen öppnar? Vill inte råka ut för situationen där en blir uppgraderad, men inte den andre.

Toppen