Senaste nytt

Hur använder jag min e-Voucher på Lufthansa?

Jag har just lagt 4 vouchers på en bokning Landvetter-Barcelona Economy light och voucher till business, kass värde men har inga andra bokningar innan vouchers går ut.

På senator supporten säger de att man får bagage enligt business dvs 2x32kg incheckat men i min boknings confirmation står det inget incheckat bagage, har någon använt sina voucher för lika dan upgrade och fått bagage enligt business, kan fortfarande avboka min biljett och boka om till Economy med incheckat bagage.

Och i tillägg till ovan att man kan göra upgrade online, jag fick igenom först benet direkt men sedan gick det inte att komma åt bokningen igen för att lägga till andra benet fick ringa in och då gick det också igenom direkt
Är alla segment business (en väg)? Isf ja, annars nej.

Försökte uppgradera hustrun DAC-IST med vouchers, ringde in men tyvärr så gick det inte att uppgradera på Turkish efter att incheckningen online startat. Det var en ombokning från Qatar i sista minuten.

Jag har just lagt 4 vouchers på en bokning Landvetter-Barcelona Economy light och voucher till business, kass värde men har inga andra bokningar innan vouchers går ut.

På senator supporten säger de att man får bagage enligt business dvs 2x32kg incheckat men i min boknings confirmation står det inget incheckat bagage, har någon använt sina voucher för lika dan upgrade och fått bagage enligt business, kan fortfarande avboka min biljett och boka om till Economy med incheckat bagage.

Och i tillägg till ovan att man kan göra upgrade online, jag fick igenom först benet direkt men sedan gick det inte att komma åt bokningen igen för att lägga till andra benet fick ringa in och då gick det också igenom direkt

Jag bokade en economy light FRA-ARN som jag sedan uppgraderade med voucher. På bokningsbekräftelsen står det nu BUSINESS LIGHT och 0 bags. Samma sak i appen.

Har väntlistat 2 pers FRA-MIA i februari FRA-MIA från economy till premium economy. Ser inga awardplatser just nu. Någon som vet hur sannolikt det är att detta kommer gå igenom?

Dessutom går mina vouchers ut i slutet av året. Betyder det att jag däerefter tas bort från väntlistan om uppgraderingen inte gått igenom än?

Nu använde jag mina 2 e-vouchers som går ut 30 september.
Jag uppgraderade i Austrian business loungen i Wien.
Så det är Premium ekonomi med Austrian till Bangkok som nu blev business med 2 e-vouchers. 2 istället för 1 pga fel bokningsklass. Bokade på trip.com och det var omöjligt att se bokningsklass.
Igår var det fullbokat men idag sålde de 2 platser i business och det gick att uppdatera. Flyget avgår om 6 timmar.

Mina e-vouchers går ut till årsskiftet så jag tänkte nyttja dom för en resa jag planerar.
Vill gärna resa i business tur och retur, men man kan bara använda e-voucher åt ett håll?
Alltså måste jag boka premium eco åt ena hållet som jag sedan uppgraderar?
Går det boka Premium Eco åt ett håll och business åt andra hållet? Hur går man till väga?

Mina e-vouchers går ut till årsskiftet så jag tänkte nyttja dom för en resa jag planerar.
Vill gärna resa i business tur och retur, men man kan bara använda e-voucher åt ett håll?
Alltså måste jag boka premium eco åt ena hållet som jag sedan uppgraderar?
Går det boka Premium Eco åt ett håll och business åt andra hållet? Hur går man till väga?
Varför skulle du inte kunna använda åt båda håll? Har du två vouchers och bokar premium ekonomi båda håll så kan du uppgradera båda förutsatt att du köpt rätt bokningsklass (vissa kräver två vouchers). Det är inga problem att boka business ena vägen kan göras på lufthansas hemsida. Sök på premium och välj business bara, dock finns vissa som inte kan kombineras, typ light kräver att returen är i samma klass.

Toppen