Senaste nytt

Hur använder jag min e-Voucher på Lufthansa?

Jag har en redan bokad revenue biljett erARN-ZRH-SIN ToR i Business med LX. Jag och frugan ,fast med varsin (PNR) biljett. Nu är jag lite småsugen att åka First ZRH-SIN, men bara om jag kan få bägge uppgraderade. Som sagt givet denna tråd så har jag som nybliven Senator 2st e-Vouchers på mitt M&M konto.

Går det att i samband med bytet i ZRH (givet att de finns lediga platser) applicera dessa 2 st e-Vouchers samt kolla vad en cash uppgardering för frugan skulle gå på? Eller kan man ringa MM i samband med att incheckningen öppnar? Vill inte råka ut för situationen där en blir uppgraderad, men inte den andre.
Varför ringer du inte redan nu?

Då blir jag tvungen att att köpa en uppgradering till ”full mellanskillnad” för frugan vilket jag inte vill göra just nu!…

Annars så verkar det finnas 4 st platser ZRH-SIN på vår avgång.
Finns 4platser till försäljning eller 4platser för upgrade med e voucher?

Läste lite om eVouchers på Flyertalk och fick då intrycket att de var rätt värdelösa. Här verkar det som att dessa ändå går att nyttja om man vet hur man gör. Nackdelen är väl att de bara gäller för en person samt bara ett ben i bokningen, men ändå en trevlig bonus!

Jag har en redan bokad revenue biljett erARN-ZRH-SIN ToR i Business med LX. Jag och frugan ,fast med varsin (PNR) biljett. Nu är jag lite småsugen att åka First ZRH-SIN, men bara om jag kan få bägge uppgraderade. Som sagt givet denna tråd så har jag som nybliven Senator 2st e-Vouchers på mitt M&M konto.

Går det att i samband med bytet i ZRH (givet att de finns lediga platser) applicera dessa 2 st e-Vouchers samt kolla vad en cash uppgardering för frugan skulle gå på? Eller kan man ringa MM i samband med att incheckningen öppnar? Vill inte råka ut för situationen där en blir uppgraderad, men inte den andre.
Jag är ute efter göra exakt samma plan faktiskt. När ska du flyga? Jag ska till Dubai i mars så tänkte prova då.

Läste lite om eVouchers på Flyertalk och fick då intrycket att de var rätt värdelösa. Här verkar det som att dessa ändå går att nyttja om man vet hur man gör. Nackdelen är väl att de bara gäller för en person samt bara ett ben i bokningen, men ändå en trevlig bonus!
Flyertalk kan vara väldigt mycket "call the manager" ibland om inget är omedelbart intutivt och funktionellt.

Det är helt klart bättre än inget men lite surt att uppgradering från business till first kräver två vouchers när det är vad man får vid kvalificering. De flesta vill nog nyttja dessa vouchers på en semesterresa med sin bättre hälft. Eller kanske är det vanliga scenariot att en biljett uppgraderas med vouchers och den andra biljetten med poäng (förutsätter att det är möjligt).

(Eller så reser Herr Doktor Senator Oberklump van Fottel i betald F och tar med Fraulein X på en uppgraderad business-biljett. Vad vet jag ;) )

Toppen