M
Matsson
Guest
Nej , men vid min jämförelse med Pite sommartid insåg hon poängen. Pite under vintern kan vara föremål för diskussion i andra forum
De kommer fortfarande att ligga back en 60 nätter när jag flyttar till någon annan kedja...jumbooze skrev:Jag tillhör också en av de som matchat men tror att de är nöjda med utdelningen, har bott 16nätter och har 16 nätter till bokade och mer lär det bli... Hade inte bokat Hilton om jag inte haft statusen.Klicka för att utvidga...
@Malu och @HON-II - vilket var det där hotellet vi pratade om när vi sågs i Bangkok? Ni hade ju ett i Singapore som lät väldigt trevligt...Matsson skrev:Har 14 öppna nätter i Singapore sept- nov. Kan jag få en god rekommendation nu när Conrad knappast blir aktuellt? Fullerton kanske?Klicka för att utvidga...
agehall skrev:De kommer fortfarande att ligga back en 60 nätter när jag flyttar till någon annan kedja...Problemet är ju inte att de som matchar skapar lite ny business utan att de tappar oss som under flera års tid varit lojala och matat in ett stort antal nätter. Jag har hitintills inte sett någon som blivit matchad som petat in ett hundratal nätter. De finns säkert, men de är nog inte lika många som de Hilton ber dra åt h-vete iochmed detta.Klicka för att utvidga...
Vilken kedja? Är det inte lika "illa" överallt?agehall skrev:De kommer fortfarande att ligga back en 60 nätter när jag flyttar till någon annan kedja...Klicka för att utvidga...
agehall skrev:De kommer fortfarande att ligga back en 60 nätter när jag flyttar till någon annan kedja...Problemet är ju inte att de som matchar skapar lite ny business utan att de tappar oss som under flera års tid varit lojala och matat in ett stort antal nätter. Jag har hitintills inte sett någon som blivit matchad som petat in ett hundratal nätter. De finns säkert, men de är nog inte lika många som de Hilton ber dra åt h-vete iochmed detta.Klicka för att utvidga...
SPG matchar mig veterligen inte till topp tier. IHG gör det inte heller, det ska dock vara möjligt med en matchning till platinum (var det tidigare i alla fall) men de är väldigt selektiva med vad man kan matcha med.RickardG skrev:Vilken kedja? Är det inte lika "illa" överallt?Klicka för att utvidga...
Marriott matchar inte heller till platinum (och guld tror jag) , men däremot har de challenge. Men ganska krävande sådan för platinum. Guld är lite enklare, det var så jag själv tog mig in. Men jag hade inte en chans på platinum challenge.palmen skrev:SPG matchar mig veterligen inte till topp tier. IHG gör det inte heller, det ska dock vara möjligt med en matchning till platinum (var det tidigare i alla fall) men de är väldigt selektiva med vad man kan matcha med.Klicka för att utvidga...
Jag måste sätta mig och utvärdera ordentligt. Jag har inte bestämt mig riktigt än.RickardG skrev:Vilken kedja? Är det inte lika "illa" överallt?Klicka för att utvidga...
Mr Agehall kanske skall testa Accor nu när dem "försvårar" möjligheten ytterligare att få Platinum och på så sätt kanske gör det mer värdefullt?agehall skrev:Jag måste sätta mig och utvärdera ordentligt. Jag har inte bestämt mig riktigt än.Klicka för att utvidga...
Inte en chans. Dels har de usel täckning utanför storstäder och del är det den kedja som varit konsekvent sämst på alla sätt. (Möjligen med undantag av Scandic)simon_says91 skrev:Mr Agehall kanske skall testa Accor nu när dem "försvårar" möjligheten ytterligare att få Platinum och på så sätt kanske gör det mer värdefullt?Klicka för att utvidga...