Senaste nytt

Hilton Statusmatchar igen - t.o.m. Diamond?

Detta är droppen! Jag lägger 12-15000 USD per år på Hilton. Skall sluta med detta och boka det jag vill ha och strunta i status. Vill jag ha lounge bokar jag sådant rum, vill jag bo på guesthouse bokar jag det.

Som @agehall och @Matsson känner jag mig rätt tudelat i frågan. Grattis till alla våra medlemmar som har blivit Hilton Honors Diamond.

Men jag känner att den lojalitet som jag har gett Hilton är värt ungefär 0. Jag har varit Diamond i 10 år, och nästan alltid kvalificerat med pengar. Det vill säga att jag har lagt mellan $120-150 000 totalt under dessa 10 år.

Jag förstår syfte med en statusmatch. Men tycker fortfarande det skall ha "strings attached". American Airlines eller Starwood gör detta snyggt i min bok. Lite motprestation för status. En rättvis fördelning mellan nya statushållare, gamla statushållare och verksamheten. Nu blir det liksom en hård snyting rakt i ansiktet på alla befintliga Diamonds som också ser alla förmåner försämras med mindre uppgraderingar, mer folk i loungen.

Men, jag har ingenting mot alla de som använder möjligheten. Där säger jag bara grattis.

Vi har redan börjat se effekterna.... Senast jag var på Waldorf Dubai hade det slutat ge Diamonds lounge tillgång från 1 jan pga att det finns för många diamonds = kaos i loungen. (Jag vet att detta inte är officiell benefit för Waldorf men inofficiellt har det varit så sedan Waldorf Dubai startade)

Urvattning i sin renaste form i det fallet ... Inga vinnare, varken gamla eller nya matchade diamond medlemmar.

På Washington Hilton, som jag bodde på under påsken, kryllade det av så många Diamonds att det va kö till incheckningen och in i loungen ville man inte gå och trängas, och inte var det tal om nån uppgradering heller. Det blir väl som med BW, dom inför en nivå till uppåt.

Men tycker fortfarande det skall ha "strings attached".
Hade det funnits hade jag inte haft några som helst problem med det hela. Jag har heller inget emot att de delar ut HHG till vemsomhelst utan direkta motprestationer.

Men, jag har ingenting mot alla de som använder möjligheten. Där säger jag bara grattis.
Nej, man kan ju inte klandra de som använder erbjudandet - det är Hilton som gör fel, inte medlemmarna.

Vi har redan börjat se effekterna.... Senast jag var på Waldorf Dubai hade det slutat ge Diamonds lounge tillgång från 1 jan pga att det finns för många diamonds = kaos i loungen. (Jag vet att detta inte är officiell benefit för Waldorf men inofficiellt har det varit så sedan Waldorf Dubai startade)
Och de är inte ensamma - jag har hört från flera hotell att de märkt av en stor ökning av diamonds och har svårt att ge ens de förmåner man ska ha rätt till.

Urvattning i sin renaste form i det fallet ... Inga vinnare, varken gamla eller nya matchade diamond medlemmar.
Kunde inte sagt det bättre själv.

Håller med om att det är vrickat att ge bort Diamond utan någon som helst motprestation även om jag själv klart var tacksam att hitta denna och matcha.
Guld för 4 stays är ju en lagom nivå som promotion för att locka kunder.

Hade 5 nätter på Waldorf Dubai i Mars. Hade bokat svit och det var underbart tyst i loungen.
Värdinnan berättade att situationen blivit ohållbar under hösten, loungen hade varit att likna vid Pite havsbad, vilket kan vara trevligt om man i såfall bokat Pite havsbad

Toppen