Senaste nytt

Hilton Statusmatchar igen - t.o.m. Diamond?

Generellt gillar jag verkligen att de ger möjligheten att testa högsta nivån och de perks det ger - officiella såväl som inofficiella - men ja, motprestationer hade varit rimligt.

Jag gjorde en matchning till HHD, har sedan dess haft fyra stays och sex nätter.
Har ytterligare sju stays bokade (nio nätter) de kommande månaderna fram till semestern.

Hade nog inte bokat någon av dessa med Hilton Group om jag inte fått HHD.
Kommer hålla upp mitt bokande på hilton fram till HHD försvinner för mig.

Jag har sagt det förr och säger det igen: Trogen kund betalar alltid mest, oavsett om det gäller hotelprogram bank eller DI prenumerationer. Ingen kritik men stort grattis till er som matchar, skulle säkert gjort likadant. En tanke dock angående HHonors långsiktiga strategi kan vara att när de som matchat inte spenderar 12000 USD och således förnyar och blir trogna kunder samtidigt som ett antal tidigare trogna kunder ledsnar blir utfallet negativt över tid. Då måste dessa kampanjer fortsätta i all oändlighet och strax matchar dom väl vilket som helst bensinkort samt patientkortet till HHD.

Jag måste faktiskt erkänna att jag håller med er som tycker att det är illa skött av Hilton. Jag är förundrad över att jag blev matchad till Diamond. Borde haft någon motprestation åtminstone.
Lovar dock att jag inte kommer att trängas så mycket med er äkta resenärer. Har mycket få planerade nätter. :)

Jag tillhör också en av de som matchat men tror att de är nöjda med utdelningen, har bott 16nätter och har 16 nätter till bokade och mer lär det bli... Hade inte bokat Hilton om jag inte haft statusen.
De kommer fortfarande att ligga back en 60 nätter när jag flyttar till någon annan kedja...

Problemet är ju inte att de som matchar skapar lite ny business utan att de tappar oss som under flera års tid varit lojala och matat in ett stort antal nätter. Jag har hitintills inte sett någon som blivit matchad som petat in ett hundratal nätter. De finns säkert, men de är nog inte lika många som de Hilton ber dra åt h-vete iochmed detta.

Har 14 öppna nätter i Singapore sept- nov. Kan jag få en god rekommendation nu när Conrad knappast blir aktuellt? Fullerton kanske?

Toppen