Senaste nytt

Har SAS gjort rätt och erbjudit tillräcklig kompensation?

Krediterar du till EB har du rätt till poäng enligt ursprunglig routing...dock osäker hur Aegan hanterar detta....

Nu har det gått 5 veckor och inget svar angående mitt klagomål. Hade ett samtal igår för en bokning så jag passade på att fråga. Hon i telefonen (bokning) gick iväg och frågade sina kollgor. Hon kom tillbaka med beskedet att jag inte har rätt till ordinarie poängen utan enbart GOT-OSL.


Edit:
Det har tagit sin lilla tid. Men har väl fått något plåster på såret.
Mitt förslag blir härmed att jag överför 10000 poäng till
Eurobonus-kontot, som en gest från vår sida.,
Dock extrapoäng, så inget som hjälpte legs eller för att bli EBG.
 
Last edited:
Är novis på detta forum men har en fråga angående vår flight från GOT till LHR som blev 18,5 h försenat "due to technical" och som då var ett fel på panelerna inne i planet och ingen fågel eller liknande..
Vart vänder jag mig för att kräva den ersättning som jag tror oss ha rätt till efter att ha läst på SAS hemsida?
 
Är novis på detta forum men har en fråga angående vår flight från GOT till LHR som blev 18,5 h försenat "due to technical" och som då var ett fel på panelerna inne i planet och ingen fågel eller liknande..
Vart vänder jag mig för att kräva den ersättning som jag tror oss ha rätt till efter att ha läst på SAS hemsida?

Om du söker efter EU 261/2004 här på forumet så får du mera info
 
Om du söker efter EU 261/2004 här på forumet så får du mera info

Hej din rätt till ersättning är 250 euro.
Det verkar ha förelegat ett tekniskt fel för vilket
SAS svarar.
Sas brukar i regel göra rätt för sig.
Om de vägrar att betala kan du antingen vända dig
Till Allmänna reklamationsnämnden vilket är kostnadsfritt
Men kommer att ta över ett år.
Du kan alternativt anlita flightright som är en betal-
Service men då får du betalning inom 1-2 månader.
 
Hej din rätt till ersättning är 250 euro.
Det verkar ha förelegat ett tekniskt fel för vilket
SAS svarar.
Sas brukar i regel göra rätt för sig.
Om de vägrar att betala kan du antingen vända dig
Till Allmänna reklamationsnämnden vilket är kostnadsfritt
Men kommer att ta över ett år.
Du kan alternativt anlita flightright som är en betal-
Service men då får du betalning inom 1-2 månader.


Jag tror nog att tillräcklig kunskap finns bland medlemmarna på bc.se. Övertygad om att forumet klarar sig utan din reklam!
 
Hej din rätt till ersättning är 250 euro.
Det verkar ha förelegat ett tekniskt fel för vilket
SAS svarar.
Sas brukar i regel göra rätt för sig.
Om de vägrar att betala kan du antingen vända dig
Till Allmänna reklamationsnämnden vilket är kostnadsfritt
Men kommer att ta över ett år.
Du kan alternativt anlita flightright som är en betal-
Service men då får du betalning inom 1-2 månader.

För mig tog det fyra månader via ARN när jag fajtades med Norwegian...
 
Jaha och du vill få fram att flightright ska anlitas mot betalning vid vunnet mål. Eller är det så att du ställer upp med dina kunskaper gratis här ?
 
Smygreklam är ett otyg. Men det här Flygadvokaten är ju bara pinsamt. Man får leta länge innan man hittar ett sämre försök att utge sig för att bara komma med ett gott råd i all välmening... Betala för reklamplats om du känner att du behöver sådan!
 
Toppen